שלום רב, אם בעל קנה בית על השם שלו בלבד האם גם האישה חייבת לחתום על משהו כמו למשל הצהרה לרשות המיסים לרכישת דירה או שלחתום על עוד דברים? שאלה נוספת בית הרשום רק על שם הבעל. כאשר מוכרים צריך אישור למכירה מהאישה?

בעת רכישת בית ע"ש אחד מבני הזוג, אין צורך בחתימת בן הזוג השני.
מאידך, אם מבקשים עבור הבית חישוב מדרגות מס כדירה יחידה, יש לציין ולהתייחס לדירות בבעלות בן הזוג האחר.
בנוסף-אם מממנים את הדירה באמצעות משכנתא, ייתכן והבנק למשכנתאות ידרוש חתימה גם של בן הזוג שאינו רשום כרוכש הדירה.
בעת מכירה- בד"כ הקונה יידרוש כי בן הזוג שאינו רשום בטאבו, יחתום על ויתור זכויות מכח הלכת השיתוף, כמו כן, אם הקונה לוקח משכנתא, כנראה הבנק למשכנתאות ידרוש חתימה גם מבן הזוג שאינו רשום.
במידה ומבקשים פטור ממס שבח בגין דירה יחידה- יש להתחשב גם בדירות של בן הזוג שאינו רשום כבעלים בדירה הנמכרת.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

המוכר יכול לקבוע את המחיר כרצונו. למעשה כל מוכר מחשב , בסופו של דבר, מה הסכום יישאר לו "נטו" לאחר המיסים וההוצאות, ועל סמך זה הוא קובע את המחיר שהוא מבקש עבור הנכס. מצד שני, אם החל מו"מ על בסיס מחי...
המשך תשובה