אנו עומדים בפני מכירת דירה שירשנו מהורינו שנפטרו. הבנק דורש צילום של חוזה המכר. מה הסיבה לדרישה זו? האם אנו חייבים להציג צילום של החוזה? האם מותר לבנק לא לתת לנו להשתמש בכספים שיועברו מהקונים? תודה לתשובתך

הדרישה נובעת מחוק איסור הלבנת הון- הבנק חייב להשתכנע שמקור הכספים לגיטימי ( כלומר ממכירת דירה) , והכספים לא מהווים הלבנה של "כסף שחור" , או מעסקאות לא חוקיות וכד'.
אם תסרבו, הבנק חייב לדווח על כך לרשות להלבנת הון, ואני ממליץ מאוד לא להסתבך , שלא לצורך....
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

לכאורה נראה כי קיים פוטנציאל לחיוב במס שבח בעת המכירה ( בכפוף לקיומו של שבח) יש לפנות עם מסמכים המראים את סכום הרכישה, הוצאות שהוצאו בקשר עם הרכישה, וסכום המכירה, כדי שניתן יהיה לערוך חישוב של המס. ...
המשך תשובה