שלום וברכה, רכשנו דירה לפני כשנתיים מקבלן, שילמנו 35% מערך הדירה, כעת אנו בתהליך לקחת הלוואה מהבנק כדי להימנע מהמדד שעולה כל חודש, שמענו שיצא חוק שמגביל את ההצמדה למדד ב50% מהחוב, האם זה תקף לחוזים ישנים(כשלנו)? או שזה רק לחוזים שייחתמו מעכשיו? תודה רבה

לשאלתך ולשאלת רבים- סעיף 11(ד) לחוק המכר , קובע כי לגבי חוזים שנחתמו לפני תחולתו של התיקון לחוק , יחול הדין הקודם.
כלומר- החוק יחול רק על חוזים שיחתמו החל מיום 7.7.22 .
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

קודם כל שיהיה בשעה טובה . מבחינת החוק - תשלום בשיעור 50% ממחיר הדירה חייב להתבצע באמצעות פנקס שוברים של הבנק המלווה , וקבלת ערבות בנקאית . אציין כי הערבות הבנקאית לפי חוק המכר אינה ערבות בנקאית אוטו...
המשך תשובה