שלום רב, ביום שלישי הקרוב , התבקשה ארוסתי לחתום על ערבות למעצר בית של אחד מבני משפחתה ( הערבות לא כוללת כסף , שאותו תשלם אשתו של העצור ), אשמח לדעת מהם הסיכונים והמחויבויות של ארוסתי לאחר החתימה ? כמו כן יש לשים לב כי ארוסתי בוודאי שלא תשגיח עליו , ואנו בעצם תלויים בחסדיו הטובים של אותו נאשם באם יחליט לעזוב או לא את ביתו.
שלום רב,
כל עוד אין מדובר, עפ״י החלטת ביהמ״ש, בפיקוח פיסי ע״י הערב, הרי שמדובר בערובה לקיום תנאי השחרור ע״י המשוחרר למעצר בית (שהיה במעצר בית מלא או חלקי, אי יצירת קשר עם המתלונן/ת, קשר עם שירות המבחן, אם נקבע כזה, אי יצירת קשר עם מעורבים אחרים בתיק, התייצבות להמשך משפטו, אם יהיה, ועוד).
כמובן, שלערב שלא מתגורר עם המשוחרר בתנאים באותה הדירה אין שליטה מלאה על שמירה על התנאים האלה ע״י המשוחרר בתנאים.
לכן, בפועל, התביעה/הפרקליטות יגישו בקשה לחילוט הערבות של הערב רק במקרה שיוכח שהערב ידע על הפרת התנאים ולא דיווח על כך מיידית למשטרה.
במבחן המציאות, הדבר מתרחש כמעט רק במצבים שמדובר בערב מפקח והמשוחרר בתנאים יצא מהבית והערב המפקח ידע ולא דיווח על כך או בתיקים בהם הוגש כתב אישום, לאחר שהשחרור היה במסגרת מעצר ימים והמשוחרר בתנאים לא התייצב להמשך משפטו והערבים לא הצליחו לגרום להתייצבותו למשפט, או בתיקי פרקליטות, בהם המשוחרר בתנאים ברח מהארץ והפרקליטות מבקשת לחלט את הערבויות של הערבים (גם כאלה שלא פיקחו פיסית).
בשורה התחתונה, לשאלתך, מדובר בסיכון נמוך, יחסית, לחילוט הערבות של ערב שאינו מפקח פיסית.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד שי שקד
055-4532878
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

רפי שלום, בקשה להקלה נוספת בתנאי שחרור ניתן לבקש בחלוף זמן של בערך 4-5 חודשים למן מתן ההחלטה האחרונה, והדבר תלוי בנסיבות העניין. בברכה, שי שקד, עו"ד...
המשך תשובה