אחי צריך שיחתמו עליו בשביל לצאת למעצר בית אני עריקה אני יכולה לחתום ?
רינה שלום,
שאלה מעניינת.
אין מניעה חוקית והדבר תלוי בשיקול דעתו של ביהמ״ש.
נפריד בין 2 מקרים: חתימה על ערבות ללא פיקוח וערבות הכוללת פיקוח.
המקרה הראשון אינו בעייתי מכיוון שנוכחותך בצמוד לאחיך בבית-אינה נדרשת וערבותך רק נועדה לדרבנו שלא להפר את תנאי השחרור.
המקרה השני הוא בעייתי יותר מכיוון שבמידה שתיעצרי בגין העריקות במצב בו תהיי המפקחת היחידה-אחיך יישאר ללא פיקוח ויהא בכך משום הפרת תנאי השחרור (עבירה של הפרת הוראה חוקית) והדבר עלול להביא למעצרו (אלא אם יימצא ערב מפקח מתאים, באופן מיידי, אשר יאושר ע״י ביהמ״ש).
במידה שיש, בנוסף לך, ערבים מפקחים נוספים, הרי שהבעיה אינה כה חמורה (מבחינת אחיך, לפחות...), גם במקרה שתיעצרי.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד שי שקד
055-4532878
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יוני שלום רב, בכדי להיכנס לביתו של אדם על המשטרה להצביע על מקור סמכות. ברמת העיקרון על המשטרה להצטייד בצו חיפוש חתום ע"י שופט ושפרטיו נכונים (כתובת, פרטי החשוד והחשד). ככל ושוטרים מגיעים לדירה ב...
המשך תשובה