שלום, אנחנו מעוניינים לרכוש דירה במתחם שניתנה עבורו הכרזה על מתחם פינוי בינוי במסלול מיסוי - החלטה מקדמית. בעלי הדירה חתמו על הסכם פינוי בינוי עם היזם. שאלתנו - האם נדרש לשלם מס שבח ו/או מיסים אחרים במידה ונרכוש את הדירה כעת (למעט מס רכישה שמובן שנשלם בהתאם למחיר הקנייה המוסכם), ואם כן, מהו מועד אירוע המס, כיצד הוא מחושב ולפי איזה שווי? בתודה מראש

אתם למעשה מצטרפים להסכם פינוי בינוי קיים שכבר נחתם. יש לקרוא את הוראות הסכם הפינוי בינוי ומה הוראותיו ביחס למי שרוכש דירה קיימת בשלב הנוכחי. ככל שהיזם פטר עצמו מחובת תשלום מס השבח כלפיכם, יש לבדוק זכאות לפטור מ שבח במסלול של פטור אישי
שאלו את מנהל/ת הפורום:
נריה כהן, עו"ד
055-4532856
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.png)
חסרים נתונים רבים. לא ברור האם היתה נציגות וכיצד הוחתם בעל הדירה האחד הבודד. אם היתה זו חתימה פוגענית יש לבחון אפשרות ביטולה ואם לא היתה פוגענית אלא נחתמה כדת וכדין אז יש לבדוק בהוראות הסכם הפינוי בינ...
המשך תשובה