שלום רב, האם נהוג ששטח ציבורי שיש לי עליו זכויות בניה יכלל בחישוב התמורה? מה בדבר מרפסת לא חוקית?

לא ברור לי כיצד יש לך זכויות בניה על שטח ציבורי ועל כן איני יכול לענות.
לגבי מרפסת לא חוקית- ככלל, מרפסות לא חוקיות הרי שרשויות התכנון לא יספרו את המטרים הבנויים לצורך חישוב התמורה ועל כן התמורה שתינתן לך, אם תינתן תהיה ע"ח היזם בכפוף לכך שאין התנגדות מטעם יתר בעלי הדירות.
אם זה המצב , ניתן לסכם תמורה מסחרית מול היזם לפי הסכמת הצדדים. לרוב יזמים לא מוכנים לתת תמורה מלאה עבור בניה לא חוקית אך מוכנים לתת משהו.
בברכה,
נריה כהן, עו"ד
ראש מח' התחדשות עירונית
פלס, מוזר, כהן ושות'
שאלו את מנהל/ת הפורום:
נריה כהן, עו"ד
055-4532856
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.png)
לא. זה אינו מקובל. מקובל שכל המיסים בעסקה חלים על היזם ובעלי הדירות אינם נושאים בתשלום. יחד עם זאת סוגית הבירור אם קיים או לא קיים מס רכוש פשוטה יחסית. ניתן לפנות לרשות המיסוי עם פרטי הנכס והבעלים...
המשך תשובה