שלום, האם קיים זכויות יוצרים על תמונה שצולמה ע"י פלוני ופורסמה באינטרנט או בפייסבוק? האם אני יכול להשתמש בתמונה לצורך פרסום אחר שלי? או שאני מחוייב לקבל אישור מבעל התמונה? לשלם תמלוגים? תודה מראש.
מי שצילם את התמונה הוא בעל זכות היוצרים (למעט חריגים, שבהם זכויות היוצרים שייכים למישהו אחר). זה כולל גם תמונה שפורסמה, לרבות בפייסבוק.
ללא אישור בכתב מבעל זכות היוצרים אתה חשוף לתביעה ולתשלום פיצויים ללא הוכחת נזק, עד 100,000 ש"ח.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין אביאל שמעוני
055-4317366
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

בניגוד לארצות הברית, במדינת ישראל אין רישום לזכויות יוצרים. בארצות הברית כן. ביחס ללוגו ניתן לרשום אותו כסימן מסחר בישראל לצורך הגנה. עם זאת, ישנה בעייתיות בנוגע ליצירות שבוצעו באמצעות בינה מלאכותית א...
המשך תשובה