היי, אם בן אדם לקח תוכן באינטרנט שלא ידע שיש עליו זכויות יוצרים או לא הבין. ושהבעלים של אותו תוכן פנה אל אותו בן אדם שלקח וביקש ממנו להסיר את התוכן ה"גנוב" והבן אדם הסיר. יש עילה לתביעה? מה הקנס שאותו בן אדם שלקח ללא ידיעה יכול לקבל? תודה רבה.
ראשית לידור, העתקת תוכן ללא עריכה מהווה פגיעה בזכויות יוצרים. השאלה המתבקשת הנה, האם נעשה שימוש הוגן עפ"י חוק זכויות יוצרים ומשאלתך אינני יכול לדעת. אם השימוש נועד לצרכים של פרסום ו/או רווח אישי או כל רווח אחר, או אז יש מקום לתביעה. לא מדובר בקנס כי אם בתביעה לפי חוק זכויות יוצרים. אם נתבקשת להסיר את הקובץ ועשית כן, הכל תלוי כאמור בתכלית השימוש שעשית.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין אביאל שמעוני
055-4317366
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

היי גלעד, עצם העובדה שהתמונה נגישה אינה הופכת אותה לחופשית לשימוש. עליך לעשות שימוש בתמונות שנמצאות ברשות הכלל (Public Domain), אחרת הינך מפר זכות יוצרים. ציון שם הצלם, קרי קרדיט יכולה לצמצם את הפגיעה...
המשך תשובה