היי רציתי לשאול אם יש עברה על החוק בפרסום תוכן "הגרלתי" בלי לציין את המילה הגרלה. בעצם פרסום הצעה כלשהי במספר עמודים שכולם אומרים לעוקבים שלהם ללכת לשלוח הודעה לעמוד מסוים כדי לקבל מתנה כלשהי. לאחר שהם שולחים את ההודעה העמוד עונה להם שהם קודם צריכים לעקוב אחרי כל האנשים שהם עוקבים אחריהם. לא באמת מביאים כלום זה רק משמש להגדלת העוקבים באינסטגרם. אנחנו עושים את זה שנים בארה"ב ואף פעם לא נתקלנו בבעיה משפטית אלא רק בחסימות מאינסטגרם. לפני שנכנסים לארץ חשוב לי לבדוק האם יש אפשרות לתביעה נגדי? כמה זה רציני?
ראשית ישראל, איננה ארה"ב במובן זה שקל יותר לזהות את התרמית. אתה חשוף לתובענות ייצוגיות, בקשה מיידית לחסימה, אזהרה מפניך והשירות שאתה מעניק לא תיחשב לעוולת לשון הרע. זוהי כמובן עבירה פלילית. לא אמליץ לך לעשות כן.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין אביאל שמעוני
055-4317366
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

היי קרין, ראשית העובדה שאדם כזה או אחר העלה תמונה לרשת אינה מאפשרת לך זכות אוטומטית לעשות שימוש בתמונה. שימוש שכזה מהווה הפרת זכות יוצרים של בעל התמונה, לרבות פגיעה בזכויות המצולמים. הנך נדרשת לקבל ה...
המשך תשובה