שלום, אני מחנכת כיתה כבר 17 שנים, ומלמדת כיתות ז' עד ט'. בשנה שעברה התחלתי לסבול מהתקפי חרדה שהפכו עם הזמן לדיכאון קליני מתמשך. ניתן לי טיפול תרופתי שלא כל כך עוזר. בשבוע האחרון חזרתי ללמד וההתקפים חזרו ביתר שאת. האם הדיכאון יכול להיחשב כמחלת מקצוע? לפי חוות דעת של הפסיכיאטר המטפל בי יש קשר ישיר בין המקצוע שלי לבין הדיכאון ממנו אני סובלת? האם עקב כך אני זכאית לקצבה מביטוח לאומי? ברצוני לציין כי יש לי זמן רב עד לפנסיה.
עדיין לא מוכר כמחלת מקצוע בארץ. אלא אם ניתן לזהות אירוע ספציפי מוגדר בזמן ובמקום שבגללו נגרמה המחלה ואז מדובר בתאונת עבודה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אורן מעוז משרד עו"ד
055-4532935
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.png)
יש למלא טופס תביעה להכרה במחלת מקצוע או ליקוי רפואי כתוצאה מתנאי עבודה. יש לשים לב שברוב המקרים אין להסתפק רק באישור הרופא התעסוקתי ויש חשיבות רבה ליתר התיעוד הרפואי ולתאור תנאי העבודה הרלוונטיים....
המשך תשובה