שלום, אבי עבד במשך 50 שנה כחקלאי וטרקטוריסט. לפני למעלה מעשרים שנה אובחן כחולה בסרטן העור. כיום הוא פנסיונר. א. האם הוא זכאי לפיצוי מביטוח לאומי בגין מחלת מקצוע? ב. גם כיום בהיותו פנסיונר? ג. במידה וכן למי עלינו לפנות על מנת לממש זכותו? תודה, אשר
אשר שלום,
ככלל יש להגיש תביעה להכרה בפגיעה מעבודה בתוך 12 חודשים ממועד אבחון הפגיעה.
יחד עם זאת, במידה ונכותו של אביך מזכה בקצבה חודשית הגבוהה מקצבת הזקנה שאותה הוא מקבל ממילא, ייתכן והוא יהא זכאי לקבלה כקצבה חלופית.
מכל מקום, סרטן העור יוכר כפגיעה בעבודה במידה ויוכח קשר סיבתי בין תנאי העבודה של אביך אשר כללו מן הסתם שהיה מרובה וממושכת כשהוא חשוף לשמש וזאת כמובן בהנחה שלא היו גורמים נוספים, גנטיים ואחרים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אורן מעוז משרד עו"ד
055-4532935
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.png)
יאיר שלום, ככל שמחלה, לרבות מחלת הסרטן, פורצת בעקבות תנאי העבודה ניתן להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי ובמקביל לבחון הגשת תביעה כנגד המעסיק בעילה של רשלנות. סכום הפיצוי שונה ממקרה למקרה שכן הוא תלוי ב...
המשך תשובה