עבדתי בחברה ועלה חשד שאני ועובדים אחרים נחשפנו לרמת רעלים כימיים גבוהה במקום, אולם ההנהלה סירבה לבדוק את הנושא לעומק. האם בכל זאת ניתן להוכיח קשר סיבתי ושקיימים רעלנים, אם 3 עובדים חלו? אשמח לתשובה
אתי שלום,
ככלל, ככל שיש שימוש בחומרים מסוכנים, מקום העבודה מחויב על פי חוק לבצע בדיקות ניטור תקופתיות וכן לבצע פעולות מניעתיות שונות. במידה ואת חוששת שהדברים אינם מתנהלים כשורה, ניתן לפנות למנהל הבטיחות במשרד הכלכלה.
ככל שהמעביד חרג מההנחיות הקבועות בחוק ובתקנות, וחריגה זו גרמה לעובדים לחלות, ניתן להגיש תביעה נזיקית כנגדו, וזאת בנוסף למיצוי זכויות העובדים שנפגעו בביטוח הלאומי.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אורן מעוז משרד עו"ד
055-4532935
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.png)
היי שילה, הקשר שאת מתארת בין עבודה כקלדנית לבין מחלה של דלקות כרוניות בגידי היד ידוע ומוכר לביטוח הלאומי ויש מקום לבחון הגשת תביעה למחלת מקצוע. בכבוד רב, און רונן, עו"ד - עוסק בתחום הביטוח הלא...
המשך תשובה