אני עובדת מזה 15 שנים כמזכירה, אני סובלת מכאבים ועוד תסמינים בכפות הידיים, שאובחנו כתסמונת התעלה הקרפלית. האם עבודה משרדית מול מחשב נחשבת לעילה להכרה במחלת מקצוע ? האם כדאי להגיש תביעה גם אם עדיין לא עברתי ניתוח?
.png)
כן. עבודה משרדית ממושכת מול מחשב יכולה לשמש בסיס לתביעה להכרה כפגיעה בעבודה, בעיקר במסלול של מיקרוטראומה אם מוכיחים הקלדה/שימוש בעכבר באופן חוזר וממושך לאורך שנים.
לא מספיק לומר “עבדתי כמזכירה”; צריך לצרף אבחון CTS, בדיקת EMG אם קיימת, ותיאור מפורט של אופי העבודה והעומס על כפות הידיים.
אין חובה לעבור ניתוח כדי להגיש תביעה — אפשר להגיש גם לפני ניתוח, כל עוד קיימת אבחנה רפואית ותיעוד של מגבלות או כאבים.
לכן לרוב לא כדאי להמתין, אלא לאסוף מסמכים רפואיים ותיאור תפקיד ולהגיש בצורה מסודרת.
בברכה,
אורן מעוז, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אורן מעוז משרד עו"ד
055-4532935
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.png)
שלום, ההטבות של ביטוח לאומי לנפגעי עבודה הן מגוונות. יש הטבות כספיות (מענק חד פעמי או קצבה חודשית כתלות בשיעור הנכות) וישנן גם הטבות כמו החזר הוצאות רפואיות ושיקום מקצועי. הדבר תלוי מקרה. בברכה,...
המשך תשובה