שלום, אני גר ברחוב דיזינגוף ואני רגיל למחירים נמוכים של ארנונה באזור הצפון הישן. הגעתי לדירה שמחושב לה ארנונה לפי 71 מטר ונדהמתי לגלות מחיר של כ-800 ש״ח. מדיירים אחרים אני מבין שהם משלמים כשלוש מאות על 60 מטר. כששאלתי את העירייה הם טענו שמדובר בבניין חדש (שנת 2004) ולכן הארנונה יקרה. מהבנתי הייתה פה הרחבה של הבניין (היה שלוש קומות) והרחיבו לקומה 4 ו 5 ושם הבנייה חדשה יותר. האם זה הגיוני? האם הארנונה היא לא פונקציה של השירותים שאתה מקבל בשכונה שלך ? ואותם שירותים (או חוסר שירותים) שלרוב מתאימים לדירה בצפון דיזינגוף צריכה להיות במחיר שווה לכל דיירי הבניין?
אילן שלום,
הארנונה אינה פוטנקציה של השירוטתים אלא קבועה בדין ווייתכן כי צו הארנונה קובע תעריפים שונים לבניה חדשה וטישנה. ניתן כמובן לעתור לבית המשפט בטענה שקביעה כזו אינה סבירה
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין אורית פפר
055-4532979
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

ברוב הרשויות מאפשרים לקבל פטור מתשלום ארנונה למקסימום 6 חודשים בחיי נכס באותה בעלות. התנאי הוא שהנכס עומד ריק מאדם וחפץ. יש מעט מאוד רשויות מקומיות שלא אמצו תקנה זו בצו הארנונה שלהם...
המשך תשובה