ביישוב בו אני גרה מופעלת מסגרת לשעות שלאחר סיום הלימודים, משעה 13:30 עד 16:30, היא פועלת בשטח ומבני בית הספר המתוקצב על ידי משרד החינוך, וכוללת בתוכה יותר מ200 ילדים בכיתות א עד ד. חוק הפיקוח על הצהרונים תשעז 2017, מסדיר את ההזנה והמזון שמותר להיכלל בצהרון ואף מפרט ספקים אסורים ומזון אסור. במועצה שלנו לא פועלים בהתאם לחוק, הרשות המקומית המפעילה את הצהרון לא מוכנה לספק במסגרתו הזנה, ולכן כיום כל הורה מזמין אוכל באופן פרטי לילד שלו, אוכל שאינו מפוקח ושהוא אסור על פי חוק הצהרונים וגם משלם מחיר מופקע. האם ניתן לתבוע ייצוגית?
שלום רב,
באשר לשאלתך אודות הפעלת צהרון ללא הזנה בהתאם לחוק אשיבך כי כלל תביעה כנגד רשות ציבורית מוגבלת בהתאם לחוק תובענות ייצוגיות למקרים של גבית יתר בגין תשלומי חובה.
היות שאין חובה שמוטלת על התושב להיות רשום לצהרון (בניגוד למשל לתשלומי ארנונה), נראה כי תשלום לצהרון לא ייחשב כתשלום חובה.
עם זאת, ייתכן וניתן יהיה לראות במועצה כ"עוסק" בהתאם להוראות סעיף 42 לחוק הגנת הצרכן, שקובע כי "דין המדינה כעוסק כדין כל עוסק אחר" אך זה לא כל כך פשוט.
בברכה,
מתן
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו״ד מתן פריידין
053-6130158
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב, בד"כ בעת ההזמנה ניתן לבחור את נקודת המשלוח. המקרה שתיארת בהחלט לא נראה תקין, עם זאת, יש להוכיח שיטתיות, שאחרת החברה תטען ל"טעות נקודתית". בברכה, מתן ...
המשך תשובה