חתמתי לפני שבועיים על הסכם עם ספק שירותים שהתברר שהיה ממש לא כדאי בשבילי. אחרי שבדקתי יותר לעומק, גיליתי שהמחירים שהוא גובה גבוהים בהרבה מהמקובל בשוק. הוא גם הבטיח לי כל מיני דברים בעל פה שלא מופיעים בהסכם. לא עברתי על ההסכם כמו שצריך לפני שחתמתי כי הייתי בלחץ זמן. יש לי תקופת ניסיון של חודש לפי ההסכם, אבל אין סעיף ביטול מפורש. האם אני יכול לבטל את ההסכם בטענה שהייתה טעות או הטעיה? האם העובדה שהוא הבטיח דברים בעל פה יכולה לעזור לי? מה הסיכויים שאצליח להשתחרר מההסכם הזה?
ביטול הסכם בגלל הטעיה או טעות אפשרי במקרים מסוימים, אבל צריך להוכיח שההטעיה הייתה משמעותית ושהיא זו שגרמה לך לחתום. הבטחות בעל פה יכולות לעזור, במיוחד אם יש הוכחות, אבל אם ההסכם הכתוב סותר אותן – יהיה קשה יותר להסתמך עליהן. גם לחץ בזמן לא בהכרח ייחשב סיבה מספקת לביטול. אם יש סעיף של תקופת ניסיון, אולי אפשר לראות בזה פתח לבחינה מחדש של ההסכם. כדאי לבדוק את כל זה בצורה משפטית מדויקת ולשקול האם יש עילה סבירה לביטול או דרך להיפרד מההסכם בלי להגיע לסכסוך משפטי.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד גיא הרשקוביץ
053-9428571
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב חשוב לבחון את תנאי ההסכם בטרם מתן מענה לשאלתך. ככל שאכן לא ניתן בידך העתק, אזי נראה שעפ"י חוק הגנת הצרכן ניתן לטעון להטעיה מה שייקנה לך ביטול מוחלט של ההסכם אולם העניין טעון בדיקה. אתה מוזמ...
המשך תשובה