כשם שאף אחד לא פונה לרופא שיניים אם הוא חש בכאב בברך, וכשם שלפני רכישת רכב משומש ניקח אותו לבדיקות מקיפות במכון מורשה, כך בדיוק – אם לא למעלה מזה – יש חשיבות עצומה שלקראת עסקת נדל"ן כלשהי לא נסתפק בעו"ד מהשורה, אלא נעדיף שירות מקצועי של עו"ד המתמחה בדיני מקרקעין, שיבטיח עסקה כדאית וטובה ללא הפתעות ומהמורות בדרך. מי שאי פעם נזקק לשירותי עו"ד לדיני מקרקעין בחיפה או צפון, בוודאי שמע על משרד וולר ושות', אחד ממשרדי עורכי הדין הוותיקים והמצליחים בחיפה ובצפון, שנוסד עוד בשנת 1965. תחת עיניו הפקוחות והמנוסות של עו"ד ונוטריון פנחס וולר, מספק המשרד שירות רחב היקף בכל הקשור לדיני מקרקעין, עבור לקוחות פרטיים, יזמים, שותפויות עסקיות וחברות פרטיות. "עסקת נדל"ן היא העסקה היקרה ביותר בחייו של אדם", אומר וולר. "זו עסקה משמעותית ביותר, המערבת כסף גדול, התחייבויות כספיות רבות, והמון סוגיות משפטיות ומיסויות מורכבות".

 

 

לאורך עשרות שנים, מלווה וולר אלפי עסקאות ופרויקטים בתחום הנדל"ן, ונותן מענה משפטי בכל ההיבטים של דיני מקרקעין – בדיקות מקדמיות, בחינה וליווי צמוד של העסקה, בדיקת המסמכים המשפטיים, מסמכי הקניין והתכנון, סיוע בניהול הסיכונים, בניהול משא ומתן, רישום העסקאות, ליווי מול הבנקים, ייצוג בערכאות השונות, וזאת מהשלב הראשוני ועד החתימה על ההסכם והשלמת העסקה. בנוסף, המשרד מתמחה בתחומים המשיקים דוגמת התחדשות עירונית, תמ"א 38, דיני התכנון והבניה, ומסייע ללקוחותיו בתכנון המיסוי המורכב, לרבות מס שבח, היטלי השבחה, מס רכוש, ועוד.

 

"לצד הרמה המקצועית הבלתי מתפשרת, אנחנו מקפידים על שירות אישי, אמין וזמין", אומר וולר. "אני מקפיד לטפל וללוות, בעצמי, בכל שלבי העסקה. בניגוד לפירמות עורכי הדין הגדולות, בהן עסקאות המקרקעין מטופלות על ידי מתמחה או עו"ד מתחיל, אני מבצע ומטפל באופן אישי בעסקה, מתחילתה ועד סופה. הלקוח יודע שאני מכיר את הסטטוס ושלבי ההתקדמות, ומרגיש נוח וחופשי לפנות אליי בטלפון הנייד או בדוא"ל (ולא דרך מזכירות), כדי לחשוב, להתייעץ או להתלבט. באופן זה, ניתן לקבל החלטות בצורה מושכלת, ולקדם את העסקה במהירות. גם הלקוח, שרואה וחשוף לעבודה, חש שהוא מקבל תמורה הוגנת לעסקה.

 

 

ייחודיותו של המשרד מתבטאת גם בעובדה, שהמשרד מקפיד לייצג דיירים או וועדי בתים משותפים, בעסקאות התחדשות עירונית ותמ"א 38. "תפקידי הוא אך ורק לייצג ולשמור על האינטרס של הלקוח, ולא של יזם או של בעל מקצוע אחר".

 

 

אז איך מוצאים עורך דין מקרקעין ברמה מקצועית גבוהה?

 

"מגיעים אליי הרבה לקוחות שקיבלו המלצה מלקוחות אחרים שלנו. לדעתי, אין כמו החוויה האישית, ולכן אני מציע קודם כל לקבל המלצות על עורך דין, מאנשים שאתם סומכים עליהם. חשוב גם לוודא שהמומחיות המקצועית של עורך הדין תואמת את הצרכים שלכם, בטח בתחום המקרקעין, המורכב ממאות פרטים קטנים וטכניים, שחוסר בקיאות בהם, עלול לשבש את העסקה, ולגרור את הלקוח להוצאות כספיות כבדות וללחצים מיותרים".

 

 

לספק את השירות המקצועי ביותר, ותמיד להישאר בן אדם

 

ממרום 40 שנות ניסיונו המרשימות, מדגיש וולר שלוותק יש יתרון עצום. "עורך דין מקרקעין טוב צריך להיות מי שערך, בעצמו, מאות ואלפי עסקאות, שיודע לייצג היטב את לקוחותיו, להופיע בכל הערכאות בבתי משפט, שמשתתף בהשתלמויות המקצועיות, שמתעדכן בפסיקה ובחקיקה באופן שוטף, על מנת שיוכל להעניק ייעוץ ברמה הגבוהה ביותר. חשוב מאוד להבין את מהות העסקה, את האינטרסים של הלקוחות, להבחין בין עיקר לטפל, לנהל משא ומתן הוגן, למצוא פתרונות אפקטיביים, ולא פחות חשוב – להיות בן אדם. להפעיל רגישות במצבים מורכבים כמו דיני ירושה או סכסוכים אישיים שונים".

 

הגישה האנושית של וולר מתבטאת גם באווירה הנעימה והעניינית בה הוא מנהל את משרדו, הכולל מספר עורכי דין נוספים וצוות עובדים, המפגינים יכולות משפטיות ייחודיות במגוון סוגיות, ומעמידים ללקוחות מגוון שירותים מקיף ומעמיק. "המוטו שלנו – מקצועיות, אנושיות והגינות - הוא לא אמירה סתמית, אלא קו מנחה, לפיו אנו פועלים בכל התחומים".

 

 

על מה הכי חשוב להקפיד לפני עסקת נדל"ן?

 

"אני תמיד ממליץ להגיע אלינו ברגע שמחליטים לקנות נכס, ולא לחתום על שום דבר (גם לא על זיכרון דברים), לפני שעיניים מקצועיות של עו"ד עוברות על החומר. באופן עקרוני, חשוב לבדוק את מצב הנכס, היתרי הבנייה הקיימים, לבדוק את ההגבלות על הנכס ברשויות השונות, לקבל אישור עקרוני מהבנק על משכנתא, ולנהל מו"מ מקצועי והוגן. אסור לוותר על עורך דין המומחה במיסוי מקרקעין, שיכול להעריך את המס הצפוי לכם, ולנסות להשיג פטורים או הקלות. מומלץ ויעיל מאד לבחור בעו"ד מקרקעין שמכיר את דרישות הבנקים, ושגם יכול לאמת חתימות כנוטריון".

 

עוד סוגיה קריטית בעסקאות נדל"ן היא להכיר את השוק המקומי על כל היבטיו. "לנו, למשל, יש היכרות עמוקה עם השחקנים המרכזיים בחיפה והצפון - הרשות המקומית, היזמים, הקבלנים. אנחנו מכירים מקרוב את המגמות, האוכלוסייה, טווחי המחירים, אופן עבודת העירייה, תוכניות הבנייה והפיתוח המתוכננות". בשבועות האחרונים, דורג המשרד ע"י מדריך CofaceBdi כאחד ממשרדי עורכי הדין המובילים בתחום הרשויות המקומיות לשנת 2021. הדירוג מבוסס על איכות הלקוחות, פסקי דין משמעותיים, המלצות מקולגות, משובים מלקוחות המשרד, ועוד. "זה נחמד ומחמיא", אומר וולר, "אבל אנחנו לא עוצרים כאן, אלא מתחייבים להמשיך ולתת את השירותים המשפטיים המקצועיים ביותר גם הלאה". 


עודכן ב: 01/02/2022