סב הוריש את כל רכושו לנכדו. הנכד היה בבת עיניו של הסב. השניים היו קשורים מאוד, בילו ימים ושעות ביחד. הנכד טיפל בסב בעודו בחיים, סעד אותו, ורחץ אותו כשמטפלו של הסב שהה בחופשה.

 

הסב כתב בצוואה בעדים ערוכה כדין בידי עורך דין, כי הוא מוריש את כל רכושו לנכד

 

עם מות הסב, כשהגיש הנכד לרשם הירושות בחיפה בקשה לצו קיום צוואה, התנגדו ילדיו של הסב והגישו את ההתנגדות לצוואה.

 

המתנגדים טענו שהמנוח לא היה כשיר לצוות, שהנכד השפיע על הסב השפעה בלתי הוגנת, וכן טענו טענות נוספות לפסלות הצוואה.

 

באותו המקרה, יום אחד טרם עריכת הצוואה, נבדק המנוח על ידי רופא פסיכיאטר מומחה ונמצא צלול וכשיר לערוך כל מסמך, לרבות צוואה.

 

בסופו של יום – בית המשפט פסק כי הצוואה שנעשתה בעדים היא כשרה, כי לא מתקיימות העילות לפסלות הצוואה, ולא זו אף זו, חייב בית המשפט את המתנגדים לצו לקיום צוואה בהוצאות בסכום לא מבוטל של 30,000 ₪!

 

מכאן אנו למדים, לעניות דעתי, כי קיימת משמעות רבה לקיומה של צוואה, קיימת חשיבות רבה לעריכת צוואה בעדים בידי עורך דין שבקיא לעשות כן. כך למשל במקרה דנן, עורך הדין שערך את הצוואה, השכיל לבקש מהמנוח אישור רפואי מפסיכיאטר, שבו היה כתוב שהמנוח היה כשיר לערוך כל מסמך וגם צוואה, והדבר הזה עקר מן השורש כל טענה בדבר אי כשירות המנוח לצוות.

 

בכל מקרה לגופו, עורך דין צוואות יודע כיצד לנסח את הצוואה בצורה כזו שהצוואה תעמוד על כנה ותקוים עם מות המצווה, כל מצווה והנסיבות האישיות שלו, ולפיכך חשוב לפנות לאיש מקצוע בעניין – עורך דין צוואות.