בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי בית החולים קפלן ברחובות ישלם פיצויים בגובה של כ-4 מיליון שקלים לצעיר בגין רשלנות רפואית בהריון. הצעיר והוריו הגישו תביעת רשלנות כנגד בית החולים וזאת משום שהרופאים לא השכילו לאבחן מום קשה בשלפוחית השתן ממנו סובל הצעיר. בית המשפט קיבל את התביעה וקבע כי הרופאים התרשלו בבדיקות במהלך ההריון ועל כן הם חבים כלפי התובע והוריו בפיצויים.

 

יש לכם שאלה?

פורום רשלנות בלידה

פורום רשלנות בניתוחים

פורום רשלנות בטיפולי שיניים

לאחר לידתו, הקטין נאלץ לעבור שורה של ניתוחים מורכבים, בארץ ובחו"ל, וזאת בניסיון להביא לשיפור במערכת השתן שלו. למעשה, הצעיר עבר 15 ניתוחים מלידתו ועד גיל 15. הניתוחים היו הליכים רפואיים קשים וכואבים וגררו חודשים רבים של אשפוז וטיפולים מסובכים. כמו כן, המום הקשה הצריך את הקטין להשתמש בכל התקופה בחיתולים וכתוצאה מההרטבות הרבות הוא החל לפתח גם בעיות רפואיות נגררות בכליות.

רק לפני כשנתיים הפסיק הצעיר להשתמש בחיתולים, וזאת בעקבות ניתוח חדשני שנעשה לו בארצות הברית. עם זאת, גם היום חייו אינם פשוטים והוא צריך לעבור בכל ארבע שעות צנתור. כמו כן, התובע נמצא בסכנה תמידית לפתח מחלות נוספות ולאבד כליותיו.


בני משפחתו של הצעיר הגישו, ביחד עימו, תביעה כנגד בית החולים קפלן בגין רשלנות רפואית בהריון. התובעים טענו כי הם זכאים לפיצויים בגין נזקים גופניים ונפשיים אשר נגרמו להם כתוצאה מהרשלנות המדוברת. נקבע כי יש לשלם לצעיר פיצויים בסך שני מיליון שקלים וחצי. כמו כן, בית המשפט פסק עבור הוריו של הקטין פיצויים בסך 1.3 מיליון שקלים נוספים בעקבות הפסדי השתכרות והוצאות שונות.