קנס בסך 150,000 שקלים הוטל על חברת אגד בבית המשפט השלום בחיפה בעקבות אי הפעלתה של מערכת כריזה לאנשים עם מוגבלות באוטובוסים. מדובר בקנס אשר הוטל על אגד במסגרת הסדר טיעון בין חברת התחבורה ובין הנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. על פי כתב האישום, נטען כי אגד לא הפעילה את מערכת הכריזה ובכך הפרה את הוראותיו של חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. הנציבות טענה כי פעולותיה של אגד הפרו באופן בוטה את זכויותיהם הבסיסיות של ליקויי ראיה ועיוורים.


בית המשפט קבע כי למרות שמדובר בכתב אישום ראשון מסוגו, הרי שיש להעמיד רף ענישה משמעותי כנגד אגד וזאת בשל המשמעות החברתית אשר הייתה מקופלת בכתב האישום. השופט, יחיאל ליפשיץ, קיבל את הסדר הטיעון והדגיש פעם נוספת את חובתן של חברות התחבורה הציבורית להפעיל מערכת כריזה למען אנשים עם מוגבלות.


הסדר הטיעון הביא למחיקתו מכתב האישום של גדעון מזרחי, יו"ר מזכירות אגד והמנהל בפועל של החברה. כמו כן, החברה כי מינואר 2013 תופעל מערכת הכריזה לטובת בעלי המוגבלויות בכל האוטובוסים אשר ברשותה. אגד התחייבה גם כי החל מיוני 2012 תופעל המערכת בכ-70% מהאוטובוסים. זאת ועוד, החברה נטלה על עצמה גם התחייבות ליידע את הנהגים אודות צרכיהם המיוחדים של בעלי המוגבלות ולהעביר השתלמויות לעובדיה אחת לשנתיים.