מהו הסכם מכר דירות יד שנייה?


הסכם מכר הוא למעשה חוזה משפטי הנערך בין הצדדים, מוכר-קונה, המעורבים בביצוע העסקה. הסכם זה כולל בתוכו את כל ההיבטים המשפטיים הנלווים לצורך השלמת העסקה, והוא נערך עם סיום המשא ומתן בין הצדדים.


מהם הסעיפים המופיעים בהסכם המכר?


הסכמי המכר הנערכים לצורך מכירה או רכישת דירות יד שנייה אינם הסכמים אחידים באופן ניסוחם, וכפועל יוצא מכך, הם חייבים להיות מותאמים לאופי העסקה הנרקמת בין הצדדים ולכל התנאים שעליהם סיכמו הצדדים לאורך המשא ומתן שאותו הם ניהלו. לרוב תמצאו בהסכמי מקרקעין את תיאור הנכס, הצהרות המוכר, הצהרות הקונה, התמורה, מועדי ושלבי התשלום, מסים והוצאות, מסירת החזקה, העברת זכויות, ייפוי כוח, תרופות בגין הפרת הסכם ופיצוי מוסכם, ועוד סעיפים ונושאים אחרים שרצוי לתת עליהם את הדעת עם עו"ד המתמחה בעסקאות מקרקעין.


מה ההבדל בין הסכמים הנערכים לצורך רכישת דירת מגורים חדשה לבין אילו הנערכים לצורך רכישת דירה יד שנייה?


קיימים מספר הבדלים בין הסכמים הנערכים לצורך רכישת דירת מגורים חדשה מקבלן לבין אילו הנערכים בין שני אנשים פרטיים לצורך רכישת דירת מגורים יד שנייה. הבדלים אלו טמונים בחוקים השונים המונהגים בהליכי רכישת דירה חדשה מקבלן והם נועדו להגן על כספו של הרוכש, על זכויות הרוכש בנוגע לאיתור ליקויי בנייה ועל קביעת הסטנדרטים של דירות המגורים החדשות.


במקרה של מכר דירות יד שנייה, ההגנה לשני הצדדים המעורבים בביצוע העסקה נקבעת בהתאם להוראות הסכם המכר, ומכאן חשיבות עריכתו וניסוחו של ההסכם על ידי עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין, ובמתן שירותי ייעוץ משפטי לצורך ביצוע עסקאות מכירה וקנייה בשוק הדירות והנכסים יד שנייה.


מהם השירותים המוצעים למוכרי ורוכשי דירות יד שנייה על ידי עורך דין מקרקעין?


אנחנו מתמחים בדיני מקרקעין, מעמידים לרשות רוכשי ומוכרי דירות היד שנייה מגוון רחב של שירותים משפטיים הנלווים להליך ביצוע העסקה, לרבות ליווי באיתור נכס ובדיקות משפטיות ותכנוניות, ליווי הליכי משא ומתן, ניסוח הסכמי מכר או ביצוע תיקונים על גבי טיוטה קיימת, תכנון מיסוי מקרקעין והגשת שומה או בקשה לפטור, מתן שירותי ייעוץ משפטי בכל הנוגע להיטלים הנלווים לביצוע העסקה, טיפול משפטי בהעברת זכויות על הנכס ועוד.


מתי מומלץ לפנות לעורך דין לקבלת שירותי ייעוץ בכל הנוגע לרכישה או מכירת דירת מגורים יד שנייה?


תמיד! רכישה או מכירה של דירת מגורים יד שנייה מהווה את אחת מהעסקאות המשמעותיות ביותר בחיינו ובכל מקרה עסקה בהיקף כספי גדול. פועל יוצא מכך, הליך המכירה או הרכישה מחייב אתכם לשכור את שירותיהם של בעלי מקצוע העוסקים בתחום, לרבות עורכי דין מקרקעין, שמאים, מתווכים, קבלני שיפוץ במידת הצורך ועוד. את הפנייה לעורך דין מקרקעין המתמחה בליווי עסקאות מכר לדירות יד שנייה, מומלץ לקיים עוד בשלבי המשא ומתן ההתחלתיים ביניכם לבין המוכר או הקונה.


יהונתן כרמון ושות' – עורכי דין