מאת: עו"ד אורי דלאל

 

כיצד מתחילים לברר תביעת רשלנות רפואית?

 

כדי לברר תביעת רשלנות רפואית מומלץ לפנות לעורך דין הבקיא בתחום הרשלנות הרפואית כבר מתחילת ההליך. לרוב פגישת ייעוץ עם עורך דין לרשלנות רפואית אינה כרוכה בתשלום. בהתאם להנחיות עורך הדין, ולאחר תחקור ראשוני, יהיה מקום לאסוף את מלוא החומר הרפואי הרלוונטי (עורך הדין יכול לעשות זאת בעצמו באמצעות החתמת הלקוח על טופס ויתור על סודיות וייפוי כח).

 

לאחר השלמת איסוף החומר הרפואי ובתיאום עם הלקוח יופנה מלוא החומר על ידי עורך הדין למומחה רפואי לצורך קבלת ייעוץ ומתן חוות דעת במידה ולדעתו אכן הייתה רשלנות רפואית.

 

האם חייבים חוות דעת ממומחה רפואי לצורך הגשת תביעת רשלנות רפואית?

 

ככלל, כל טענה שעניינה ברפואה צריכה להיתמך בחוות דעת רפואית ערוכה כדין, כך שלצורך הגשת תביעת רשלנות רפואית יש צורך בהגשת חוות דעת רפואית של מומחה בתחום הרלוואנטי.

 

המלצות לבחירת עורך דין לתביעת רשלנות רפואית?

 

תביעת רשלנות רפואית הינה תביעה מורכבת ומסובכת הדורשת מומחיות וניסיון רב, ולכן, מומלץ לפנות לעורך דין העוסק בתחום זה באופן ספציפי ושהינו בעל ניסיון רב בתחום.

 

עורך דין מנוסה יידע לאתר את העובדות הנחוצות, לתחקר את הלקוח כראוי, לאתר את החומר הרפואי הרלוונטי, לפנות למומחה רפואי מתאים ולנהל את התביעה באופן ראוי.

 

מומלץ לברר את תחומי העיסוק העיקריים של עורך הדין ולברר מה מידת ניסיונו, האם טיפל בתיקים דומים, מה היו תוצאות הטיפול ועוד.

 

כמה זמן נמשכת תביעת רשלנות רפואית?

 

משך הזמן עשוי להשתנות ממקרה למקרה בהתאם למידת מורכבות התיק, הנזק שנגרם ועוד משתנים רבים. ככלל, ניתן לאמר כי תביעות מסוג זה עשויות להימשך מספר שנים אם כי שוב – כל מקרה לגופו.

 

מהי תקופת ההתיישנות בתביעות רשלנות רפואית – עד מתי ניתן להגיש את התביעה?

 

תביעת נזיקין, לרבות תביעת רשלנות רפואית תתיישן אם לא הוגשה תוך 7 שנים מהיום שבנו נוצרה העילה. כלומר במידה וחלפו 7 שנים לא ניתן יהיה עוד לברר תביעת רשלנות רפואית. יחד עם זאת לכלל יש חריגים שונים שחשוב להכירם. כך לדוגמא במקרה שקטין נפגע ניתן להגיש תביעה עד הגיעו לגיל 25 (7 שנים מיום שהקטין בגר) וישנם חריגים נוספים בחוק. על כן, מומלץ להתייעץ עם עורך דין בכל מקרה בו נגרם נזק חמור.

 

מהו שכר טרחת עורכי דין המקובל בתביעת רשלנות רפואית?

 

עורכי דין רבים בתחום הרשלנות הרפואית נוהגים לגבות את שכר הטרחה באחוזים מהסכום שמתקבל. במקרים אלה לא משלמים על פתיחת תיק ושכר הטרחה ישולם לעורך דין רק במידה ומתקבלים פיצויים בהתאם לאחוזים עליהם סוכם. שיעור האחוזים עשוי להשתנות בהתאם לנסיבות המקרה ולמורכבות העניין.

 

עו"ד דלאל בעל ניסיון רב בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף קשים.