בית משפט השלום בכפר סבא, גזר בשבוע שעבר (יום ד') 8 חודשי מאסר על גבר שהכה את אמו וניסה לסחוט אותה באיומים. בית המשפט הרשיע את הצעיר בעבירות תקיפה, איומים וכן הפרעה לשוטר במילוי תפקידו לאחר שניסה לברוח ממעצר.


לפי כתב האישום, במרץ האחרון בשעות הערב, החל ויכוח סוער בין הנאשם, כבן 32, לבין אמו עמה התגורר. במהלך הויכוח הוא בעט בה בגבה, ודחף אותה באמצעות רגלו, כשהוא מאיים עליה, כי מעתה היא מחויבת להעביר לו מידי יום מאה שקלים, אחרת יגנוב חפץ בעל ערך דומה מביתה. לאחר מכן, אף איים לשרוף את הבית כולו אם לא תעשה כרצונו.


לאחר שהגישה האם תלונה נגד בנה במשטרה, הגיעו שוטרים באותו הערב לביתה, והורו לו להתלוות אליהם לחקירה בתחנה. הנאשם הסכים להתלוות אל השוטרים אך כאשר הגיע לפתח הדלת, הזדרז לצאת, נעל את דלת הבית כאשר הוא מותיר את השוטרים בתוך הבית, ונס על נפשו.


השוטרים חיכו כמה שעות, ואז חזרו לדירה, כבלו את הנאשם באזיקים והובילו אותו למעצר כשהוא צורח, משתולל ומנסה בכל כוחו לעכב אותם.


בכתב אישום נוסף שהוגש נגדו, כשלושה ימים לאחר שחרורו ממעצר בגין האישום הקודם, שבר הנאשם במכוון את הטלוויזיה בחדר השינה של הוריו.


למרות גילו הצעיר של הנאשם, בעברו 16 הרשעות הכוללות הרשעות בגין עבירות מין, עבירות אלימות, עבירות כלפי שוטרים ועוד. כמו כן, הוא הספיק לרצות במצטבר 8 עונשי מאסר, וכן כאשר היה קטין, אף נכלא במעון נעול בעקבות הרשעתו בעבירה.


לפיכך, טענה המאשימה כי מדובר באישומים חמורים של אדם שחיי הפשע והעבריינות אינם זרות לו, וכי העובדה שבנוסף לכל, הנאשם מכור לסמים ומסרב לקבל טיפול, מחזקת את חומרת מעשיו. בטיעוניה לעונש עתרה המאשימה לעונש מאסר בפועל מהרף העליון של מתחם הענישה.


ההגנה: הנאשם מכור לסמים וצריך לקבל טיפול


מנגד, טענה באת כוחו של הנאשם כי התמכרותו לסמים דווקא אמורה להפחית מחומרת העבירות, שכן הוא ביצע אותן כאשר הוא נתון להשפעתם, ודרש כסף מאמו על מנת לרכוש מנת סם. במקרה זה, על בית המשפט להורות על עונש שיקומי ולא על עונש מאסר אשר עלול להחמיר את מצבו.


הנאשם אף הוא ביקש לפנות אל בית המשפט וטען כי למרות הכל הוריו דואגים לו, מבינים שלא עשה דבר מרוע או מכוונה זדונית, ואוהבים אותו.


בבואו לדון בגזר הדין, הדגיש השופט את מעשיו החמורים של הצעיר, אשר לא בחל באמצעים, והכה את אמו בחוזקה, תוך שהוא בועט בגבה, והכל כדי להשיג מעט כסף לרכישת סמים. לפיו, לא ניתן להקל בעבירות, כפי שטענה באת כוח הנאשם, ולא ניתן להתעלם ממידת הפגיעה בערכים המוגנים של הזכות לשלמות הגוף והזכות לביטחון האישי.

 

יש לך שאלה?

פורום אלימות במשפחה
פורום כתב אישום במשפט הפלילי


כמו כן, למרות השימוש בסמים, קבע השופט כי הנאשם היה מודע למעשיו, והיה עליו לפנות לטיפול הולם ולא להוציא את כעסו ואת תסכולו על אמו הדואגת. בנוסף, קבע השופט כי יש צורך, תחת נסיבות המקרה, להורות על עונש מרתיע, אשר יעביר מסר ברור הן לנאשם והן לציבור כולו, כי אין מקום לנקיטת אלימות כלפי אף אדם, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר באלימות כלפי החלש, ובמקרה הזה ההורים, בתוך המשפחה.


לפי כל אלה, גזר השופט 8 חודשי מאסר בפועל על הנאשם, וחמישה חודשי מאסר על תנאי.


ת"פ 44293-03-14