בית משפט לתביעות קטנות בחדרה קיבל בשבוע שעבר (יום שבת) את התביעה של בעלת הבית בחדרה באופן חלקי, ופסק כי העירייה תפצה אותה בסך של 7,000 שקל, בגין פגיעה באיכות החיים.

 

לטענת התובעת, העירייה לא דואגת לפינוי סדיר של האשפה מאזור מגוריה, ואף בערבי חג היא כלל לא מפנה את האשפה. לדבריה, לעיתים קרובות היא ובני משפחתה נאלצים לפנות בעצמם את שקיות הזבל באמצעות רכביהם הפרטיים.

 

עוד הוסיפה כי אחת לכמה חודשים העירייה מפנה את גזם הצמחייה והעצים, וגם זה באופן חלקי בלבד. וכן, הביוב אינו מתוחזק כראוי ומפיץ ריח רע, ובתקופות החורף עולה על גדותיו. וגם תאורת הרחוב איננה פועלת, או פועלת חלקית.

 

לדברי התובעת, סמוך לביתה ישנו יער מוזנח, המהווה סכנה בטיחותית, בשל נחשים ועקרבים ועוד חיות מסוכנות השורצות במקום, ומצויים בו עשבים יבשים, העלולים להידלק בקלות ולגרום לשריפה. כמו כן, ליד ביתה ניצב מבנה נטוש, שהיה בעבר שייך לבית ספר, וכיום מצויים בו דרך קבע ניירות וכלים לעישון סמים.

 

התובעת דרשה פיצויים מהעירייה בגין פגיעה באיכות החיים

 

התובעת פנתה מספר פעמים אל מחלקת פניות הציבור בבקשה לתקן את המחדלים, אך לדבריה, היא זכתה ליחס משפיל ומבזה, והמפגעים כלל לא טופלו. בנסיבות אלה דרשה התובעת פיצויים בסך של 33,200 שקל, בגין הפגיעה באיכות חייה, חשיפתה למפגעים בריאותיים ויחסה הרשלני והמשפיל של העירייה כלפיה.

 

על מנת לבסס את דבריה, בעלת הבית הציגה בפני בית המשפט תצלומים מאזור מגוריה. התצלומים הממחישים את מראה פחי אשפה העולים על גדותיהם, בור ביוב פתוח ובולט מעל פני הקרקע, ומבנה נטוש ומוזנח, בו שיירי כלים המשמשים לסמים.

 

מנגד טענה העירייה כי היא דואגת לפינוי האשפה בימים קבועים ברחוב בו מתגוררת התובעת, כמו בכל רחבי העיר. עוד טענה כי בעקבות תלונותיה של התובעת בוצע ברחוב גיזום עצים, הוספת תאורה וריסוס. בנוגע להצפות בביוב, טענה כי יש להפנות את התלונות אל תאגיד המים העירוני, האחראי לתחזוקתו.

 

בעניין המבנה הנטוש, טענה העירייה כי היא מודעת לקיומו של המפגע המסוכן במקום, והיא פועלת למען הריסתו, ואף הציגה בפני בית המשפט הצעת מחיר והצהירה כי עבודות ההריסה, אמורות להתבצע בתוך 30 יום.

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, בית המשפט קיבל את גרסתה של התובעת והשתכנע כי העירייה התרשלה בחובותיה כלפיה, ולא דאגה לפינוי הפסולת והאשפה במועדים קבועים ולא טיפלה כראוי במבנה הנטוש, למרות שידעה כי הוא מהווה סכנה בטיחותית.

 

יש לך שאלה?

פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית

 

עם זאת התובעת לא הצליחה להוכיח את טענותיה בנוגע לתאורה ולגזם, על כן קבע בית המשפט כי יש לקבל באופן חלקי את התביעה. בסופו של דבר נקבע כי העירייה תפצה את התובעת בסך של 7,000 שקל, בגין פגיעה באיכות חייה, טרדה ועגמת נפש.

 

ת"ק 44908-07-13