בית המשפט המחוזי בתל אביב, גזר בשבוע שעבר (יום ג') 30 חודשי מאסר בפועל על נאשם שהורשע בשוד של מתדלק בתחנת דלק.


לפי כתב האישום, הגיע הנאשם יחד עם חברו באמצע פברואר 2014, בארבע לפנות בוקר, לתחנת דלק במטרה לשדוד את המתדלק שעבר באותה עת לבדו בתחנה.


השניים הגיעו מוכנים ומצוידים בשתי מסיכות בד שחורות, אשר הכין הנאשם מבעוד מועד, וכן בנייר דבק על מנת לקשור את ידיו של המתדלק. כמו כן, הצטיידו השניים בגז מדמיע באמצעותו תכננו לתקוף את העובד.


כאשר הגיעו למקום, חבשו השניים את המסכות לראשם ועטו כפפות על ידיהם. הם יצאו מרכבם, ומיד התנפלו על העובד המופתע, כשהם מכים אותו בראשו, ומרססים עליו גז מדמיע. אולם, העובד לא נכנע בקלות, והתנגד אליהם בכל כוחו, כך שהשניים לא הצליחו לשחרר את התיק אשר הכיל את הפדיון היומי, מגופו, והצליחו רק להוציא ממנו כ-300 שקלים במזומן. לאחר שהכסף היה בידיהם הם נסו מהמקום.


עם מעצרם, הודו השניים במעשים המיוחסים להם, ובית המשפט הורה לערוך תסקיר שירות מבחן בעניינו של הנאשם. מהתסקיר עלה כי מדובר באדם נורמטיבי, כבן 31 נשוי ואב לילדה, בעל בגרות מלאה אשר שירת שירות מלא כלוחם בצה"ל.

 

הנאשם: העבירה בוצעה תחת השפעת אלכוהול ומתוך מצוקה קשה 

 

עוד נמצא כי הנאשם אינו בעל תיק פלילי, ואין בעברו ולו הרשעה אחת. לטענתו, העבירה נעשתה על רקע מצוקתה של אשתו לאחר לידת בתו שהתרחשה רק שבוע לפני האירוע. לפיו, הוא התקשה להתמודד עם הסיבוך שאירע בלידה, ועם הסיכון בו היו נתונות אשתו ובתו, ועל כן יצא לשתות עם חברו. לדבריו, הוא החליט לבצע את העבירה כשהוא עדיין נתון תחת השפעת אלכוהול.


אשתו של הנאשם שטחה אף היא טענותיה בפני שירות המבחן וציינה את הקושי בכך שהנאשם מצוי במעצר בית, ואינו יכול לעבוד ולפרנס את המשפחה. לטענתה, היא לא תוכל להמשיך כך עוד זמן רב, ולו יושת עליו עונש מאסר היא תיאלץ לעזוב אותו.


בהמלצתו, ציין שירות המבחן כי לא מדובר באדם בעל מאפיינים אלימים או עבריינים, וכי הסיכוי להישנות העבירות הינו נמוך ביותר. על כן, המליץ על מאסר אשר ירוצה בעבודות שירות בניגוד למאסר בפועל אשר יכול רק להרע את מצבו ומצב משפחתו של הנאשם.


מנגד, טענה המאשימה כי מדובר בעבירת שוד חמורה ביותר, אשר קדם לה תכנון מוקפד, ועל כן אין מקום להתחשב בנסיבות חייו של הנאשם עד כדי אי מתן עונש מאסר בפועל.


לאחר שמיעת טענות הצדדים, קבע בית המשפט כי למרות שהוכח כי האירוע כולו נעשה תחת השפעת אלכוהול, לא מדובר באירוע אימפולסיבי וספונטני, אלא בעבירה שתוכננה היטב ואף בוצעה תוך שימוש באלימות כלפי המתלונן.


כמו כן, עמד השופט על חשיבות הרתעת הרבים, בעיקר בכל הנוגע לשוד של מתדלקים, אשר למרבה הצער אינו נדיר.

 

יש לך שאלה?

פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר
פורום כתב אישום במשפט הפלילי


לפיכך, אף על פי שהתחשב במצבו המשפחתי המיוחד של הנאשם, ובעברו הנקי ללא רבב, קבע השופט כי מאחר ומדובר בעבירת שוד חמורה, לא ניתן לקבל את המלצת שירות המבחן, ויש להשית עליו עונש מאסר בפועל.


לבסוף, גזר השופט על הנאשם 30 חודשי מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי וכן פיצוי בסך עשרת אלפים שקלים למתלונן.


ת"פ 43880-02-14