במשך כשלוש שנים, גנב הנאשם, שהועסק כמנכ"ל של חברת הפקות ואירועים, סך של 340,000 שקלים מהמעביד, תוך זיוף חתימות, שימוש במרמה בכרטיסי אשראי, והשכרת רכבים לבני משפחתו וחבריו על חשבון החברה.

 

הנאשם הודה בביצוע העבירות, ולאחרונה גזר עליו בית משפט השלום בתל אביב - יפו, 39 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס בסך 10,000 שקלים, ובנוסף חייב את הנאשם לפצות את החברה בסכום של 340,000 שקלים.

 

על פי עובדות כתב האישום, הנאשם החל לעבוד בשנת 2005, כמנכ"ל של חברה המתמחה בהפקת אירועים ואבטחתם, כאשר עיסוקה המרכזי הוא מתן ליווי לטיולי בית ספר. במסגרת חוזה עבודה סוכם בין הצדדים, כי הנאשם יקבל סך של 15,000 שקלים בחודש, לצד הטבות נוספות, כנגד הוצאת חשבונית.

 

לאורך השנים 2006 - 2009, גנב הנאשם מהחברה מאות אלפי שקלים, באמצעות זיוף חתימות של מורשי חתימה בחברה, הוצאת חשבוניות פיקטיביות, ושימוש ללא היתר בכרטיס האשראי. סך הכל גנב המנכ"ל סך של 340,000 שקלים.

 

בנוסף הוא עבר על החוק, בכך שהחזיק באקדח שלא כדין, ומילא לצורך זה תעודת הרשאה מזויפת, ואף זייף את תו הנכה של אביו, על מנת להשתמש בו ברכבו שלו. כמו כן, הוא שלח ידו בקופה הציבורית בהעלמת מסים. בנסיבות אלה הורשע בביצוע עבירות של גניבה בידי עובד, קבלת דבר במרמה, זיוף בנסיבות מחמירות והחזקת נשק שלא כדין.

 

התובע עמד על חומרת המעשים שביצע הנאשם, וטען כי המניע למעשיו הוא בצע כסף בלבד, ולא חובות לנושים, כפי שניסה לטעון הנאשם עצמו. התובע ציין כי רכב שכור לאשתו ולשניים מחבריו, על חשבון החברה, אינו מעיד על השבת חובות.

 

עוד הוסיף התובע, כי למרות הזמן שחלף, הנאשם לא השיב לחברה שעמדה על סף קריסה עקב מעלליו, ולו שקל אחד. על כן ביקש להשית עליו מאסר בפועל לתקופה של שנתיים עד ארבע שנים, מאסר על תנאי ופיצוי בגובה הגניבות בסך של 340,000 שקלים.

 

הסנגור הדגיש כי הנאשם נעדר עבר פלילי, וביקש להתחשב בנסיבותיו האישיות והקשיים הכלכליים אליהם נקלע עקב סגירת העסק שהיה בבעלותו, טרם החל לכהן בחברה. הסנגור ציין כי הוא הודה בביצוע העבירות וחסך בכך זמן שיפוטי יקר. הנאשם הביע חרטה על מעשיו, והחל בטיפול נפשי, על מנת להתמודד ולתקן כשליו.

 

הנאשם נהג כסוס טרויאני פראי וגנב בשיטתיות מאות אלפי שקלים מקופת המעסיק

 

השופט התרשם כי הנאשם תכנן בקפידה את מעשיו והצליח לגנוב כספים רבים משך מספר שנים, עד לחשיפתו, לפיכך סבר כי לא מדובר במעידה חד פעמית. ואף הדגיש כי הנאשם נהג כסוס טרויאני פראי, בעת כהונתו כמנכ"ל החברה, וציין כי אין מעילה באמון גדולה יותר מזו.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות מחשב סייבר, עבירות זיוף הונאה ומרמה
פורום כתב אישום במשפט הפלילי

 

בסופו של דבר גזר בית המשפט על הנאשם 39 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי למשך 15 חודשים, קנס בסך 10,000 שקלים ופיצוי לחברה בסכום של 340,000 שקלים.

 

ת"פ 44352-03-12