מאבטח וידידתו שכרו חדר במלונית. האישה שיתפה אותו בכך שהיא בדיכאון וחווה מחשבות אובדניות, והמאבטח ניסה להניא אותה ממחשבות כאלו והזכיר לה שיש לה ילדים שזקוקים לאימא. ואולם, ברגע של חוסר תשומת לב לקחה האישה את אקדחו וירתה לעצמה בראש. בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עליו בשבוע שעבר (יום ה') 15 חודשי מאסר, מתוכם שמונה חודשי מאסר בפועל והשאר על תנאי, בגין הזנחת השמירה על אקדחו וגרימת מוות ברשלנות.


הנאשם הודה בעבירות במסגרת הסדר טיעון שסוכם בין הצדדים. לפי כתב האישום המתוקן מכוח הסדר הטיעון, המאבטח וידידתו הגיעו יחדיו למלונית בתל אביב, שם שכרו חדר. בתיקו של המאבטח היה אקדח שהחזיק ברישיון מכוח עבודתו בחברת שמירה, ושלוש מחסניות עם כדורים.


עוד לפני שהגיעו למלונית וגם לאחר מכן, שיתפה האישה את הנאשם ברצונה להתאבד. המאבטח ניסה לתמוך בה והזכיר לה כי היא אישה צעירה שכל חייה עוד לפניה, וכי ילדיה זקוקים לה. באותה שיחה חזרה האישה כמה פעמים על רצונה למות ומיררה בבכי.


למרות השיחה הטעונה, הסכים המאבטח לצלם אותה לבקשתה כאשר היא אוחזת באקדח, ואחר כך השיב אותו לתיק ונכנס למקלחת, תוך שהוא מותיר את האקדח בחדר עם האישה. כשיצא מהמקלחת ראה שהיא מתכוונת להוציא את האקדח מהתיק, אמר לה שאסור לה לגעת בו ולקח אותו ממנה. ואולם, בהמשך הערב בעת ששוחח בטלפון, המנוחה לקחה את האקדח ומחסנית, נכנסה למקלחת וירתה לעצמה בראש.


הנאשם לא שמר על האקדח אף על פי שידע על רצונה לשים קץ לחייה


בשלב הטיעונים לעונש הדגישה המדינה את רשלנותו האיומה של המאבטח, אשר לא שמר על האקדח ולא הרחיק אותו מהמנוחה, אף על פי שידע על מצבה הנפשי ועל רצונה לשים קץ לחייה. המדינה ציינה גם את התוצאות הקשות שנגרמו בעקבות רשלנותו ואת העובדה שהמנוחה הותירה אחריה בת קטינה, והזכירה שלמאבטח יש עבר פלילי. אי לכך ביקשה המדינה מבית המשפט שיגזור עליו עונש מאסר בפועל של בין 15 חודשים לשנתיים.


מנגד, הסנגור ביקש לגזור עליו עונש של עבודות שירות. הוא ציין שהמנוחה תכננה מראש להתאבד ולא ניתן היה להניא אותה מכך, ואף הגיש מסמכים שהעידו על כך שהאישה ניסתה להתאבד מספר פעמים קודם לאותו אירוע.

 

יש לך שאלה?

פורום רישום פלילי
פורום נפגעי עבירה פלילית, קורבנות ופיצויים בגין עבירה פלילית


בבואו לקבוע את העונש ציין בית המשפט שהנאשם לא נקט את כל אמצעי הזהירות שיכול היה כדי למנוע מהאישה גישה לאקדח, ורשלנותו הובילה למותה. עם זאת נאמר כי אי אפשר להתעלם מהעובדה שהאישה החליטה להתאבד באותו יום, ותכננה איך לבצע זאת בפועל. בית המשפט אף התחשב בטראומה שחווה המאבטח על פי עדותו כתוצאה מאותו אירוע טרגי, ובפגיעה הממשית בתעסוקה שנגרמה לו בעקבות המקרה.


לאחר ששקל את כל הנתונים, גזר בית המשפט על המאבטח 15 חודשי מאסר, הכוללים שמונה חודשי מאסר בפועל והשאר בתנאי שלא יעבור שוב על עבירות אלו שלוש שנים ממועד שחרורו.


ת"פ 31940-06-14