שני חיילים בשירות סדיר, הגישו תביעה כספית נגד הנהלת בר ברעננה, בטענה כי מנהל הבר פרסם ברשת הפייסבוק הודעה על קיום מסיבת רחוב. אולם כאשר הגיעו למקום, גילו לאכזבתם כי מדובר במסיבה רגילה שתחומה בגבולות הבר, ובשל כמות רבה של אנשים שפקדו את המקום בעקבות הפרסומים ברשת, לא היה באפשרותם להיכנס אל הבר ונאלצו בלית ברירה לשוב לביתם.

 

בית משפט לתביעות קטנות בכפר סבא קבע בשבוע שעבר (יום ד') כי מדובר בפרסום מטעה שיש בו כדי להביא להטעיית הצרכן, על כן חייב את הנהלת הבר לשלם לכל אחד מהתובעים סך של 500 שקלים בגין עגמת נפש שנגרמה להם, בצירוף הוצאות משפט.

 

התובעים טענו כי לקראת ערב ראש השנה בשנת 2014, הם קראו בפייסבוק כי מתקיימת מסיבת רחוב ברעננה. במודעה פורסם כי מדובר במסיבה תחת כיפת השמים, שבה יופיעו שלושה אמנים, יהיו שני ברים חיצוניים ברחוב אחד ענק, באישור המועצה המקומית.

 

החיילים שלא הוכנסו למסיבה בתוך הבר שבו לביתם מאוכזבים

 

מאחר שהמסיבה התקיימה בערב שישי, התובעים, אשר שהו בחופשה מהצבא, הגיעו לרעננה במונית מגבעת שמואל ומירושלים, ושילמו עבור הנסיעות למעלה מ 300 שקלים. בסביבות השעה עשר בערב, הם הגיעו למקום, אך אז התברר להם שלא מדובר במסיבת רחוב, אלא במסיבה בתוך הבר עצמו, כאשר כמות האנשים מוגבלת ל- 500 איש.

 

התובעים המתינו בתור ארוך, יחד עם מאות האנשים שרצו להיכנס לבר, אך כאשר הבינו כי אין לכך כל סיכוי, הם החליטו לוותר על הבילוי, הזמינו שוב מוניות וחזרו לביתם. לטענתם, מדובר בפרסום שיש בו כדי להביא להטעיית הצרכן, על כן דרשו פיצוי בגין עגמת נפש והחזר תשלום עבור הנסיעה במוניות.

 

בעל הבר טען מנגד כי לא היתה כל הטעיה בפרסום לצרכן, מכיוון שהמסיבה התקיימה כפי שפורסם וכפי שאושר על ידי המשטרה, אולם התובעים, אשר לא קנו כרטיסים לאירוע ואף לא קיבלו הזמנות אישיות, הגיעו בשעה שהבר כבר היה מלא בחוגגים, לכן נמנעה כניסתם ולא היתה ביכולתו להכניסם.

 

עוד ציין כי לא מדובר במצג שווא, מאחר שהמסיבה התקיימה תחת כיפת השמיים בשטח החצר של הבר, וכי המשטרה אישרה כניסה ל 500 איש, בהתאם לפרסום ברשת הפייסבוק ובהתאם לתכנית הבטיחות.

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, קיבלה השופטת את גרסת התובעים, והשתכנעה כי מודעת הפרסום בפייסבוק על מסיבת רחוב ברעננה מהווה פרסום מטעה, ואף התרשמה כי הנהלת הבר לא קיבלה היתר מהעירייה לקיום אירוע המוני הפתוח לקהל הרחב, אלא אישור לערוך מסיבה בתוך הבר ובחצר הכניסה הגובלת ברחוב.

 

יש לך שאלה?

פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית

 

השופטת קבעה כי לתובעים שהגיעו מגבעת שמואל ומירושלים בעקבות הפרסום בפייסבוק נגרמה עגמת נפש, לפיכך חייבה את הנתבע לשלם לכל אחד מהם סך של 500 שקלים, בצירוף הוצאות משפט ובזבוז זמן בסך של 350 שקלים. התביעה להחזר תשלום עבור נסיעה במוניות נדחתה, מאחר שהתובעים לא הציגו ראיה ממשית כלשהי לנסיעה.

 

ת"ק 23290-10-14