צעיר כבן 20, נהג ברכב ללא רישיון נהיגה ופגע בנער שרכב על אופניים חשמליים. הנהג יצא לרגע מהרכב ולאחר שראה כי הנער פצוע, ברח ממקום התאונה והשליך את מפתחות הרכב לשיחים לצורך הסתרת מעשיו. בית המשפט המחוזי בחיפה גזר על הנאשם בשבוע שעבר (יום ה') ששה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי, פסילת רישיון לשנתיים ופיצוי כספי לקטין בסך 20,000 שקלים.

 

בתחילת חודש אוגוסט, סמוך לחצות, נהג הנאשם ברכב פרטי יחד עם עוד שלושה חברים והתקרב לצומת בקרית אתא. באותה שעה הנפגע, יליד שנת 2000, התקרב לצומת כשהוא רוכב על אופניים חשמליים. הנאשם פגע עם דופן ימין של הרכב באופניים שהגיעו מימינו, והנפגע הועף מאופניו ונפל על הכביש.

 

מיד לאחר האירוע הנאשם עצר את רכבו, יצא מהרכב עם יתר הנוסעים וניגש אל הנפגע לברר לשלומו. הנפגע החל לצעוק מכאבים. וכעבור דקה נכנס הנאשם לרכב, ועזב את מקום התאונה בנסיעה לבדו, תוך שהוא בורח לכיוון ביתו.

 

הנאשם החנה את הרכב והשליך את המפתחות לשיחים

 

הנאשם לא הושיט עזרה, לא התקשר לגופי ההצלה, ואף הזיז את רכבו ממקום התאונה ולא דיווח למשטרה על קרות התאונה. הוא החנה את הרכב סמוך לביתו והשליך את המפתחות הרכב לשיחים. הנפגע אושפז וטופל בבית החולים עקב חבלות בראש ובגפיים, ושוחרר לאחר ימים ספורים תוך קיבוע הכתף.

 

מתסקיר שירות המבחן עלה כי הנאשם כבן 20, בוגר 12 שנות לימוד ומתגורר עם משפחתו בקרית אתא. בהיותו בן 16, נפתח לו תיק פלילי בגין אחזקת סמים והוגש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירה של היזק לרכוש וניסיון גניבה. בסיוע הוריו הצליח להיגמל משימוש בסמים ונמנע ממעורבות בפלילים, עד לביצוע העבירה הנוכחית.

 

הנאשם קיבל אחריות למעשיו והביע צער וחרטה, וטען כי החליט לקנות רכב מבלי ליידע את הוריו, בעקבות כישלונו במבחן הרישוי. במועד התאונה הוא יצא יחד עם חבריו לנסיעה קצרה והתכוון להחזיר את הרכב לחנייה. לאחר האירוע הוא ניגש אל רוכב האופניים, אולם מתוך תחושת לחץ וחוסר אונים עזב את המקום וזרק את מפתחות הרכב לשיחים.

 

לאור גילו הצעיר של הנאשם והבעת החרטה, המליץ קצין המבחן להימנע מהטלת עונש של מאסר בפועל ולהטיל עליו צו מבחן לתקופה של 18 חודשים, בשילוב עם הליך טיפולי.

 

המאשימה הדגישה את חומרת העבירות וציינה כי מדובר בנאשם שבחר לנהוג ברכב, ללא רישיון נהיגה, זאת לאחר שנכשל פעמיים במבחני הרישוי, ופגע בנער כבן 14 שנסע על אופניים חשמליים. למרות שהקטין נאנק וזעק מכאבים, הנאשם עזב את המקום וניסה להסתיר את מעשיו.

 

המאשימה עתרה להשית מאסר בפועל לאור חומרת העבירות

 

המאשימה ביקשה שלא לאמץ את המלצת שירות המבחן וביקשה להשית על הנאשם מאסר בפועל הנע בין 24 חודשים בפועל לבין 48 חודשים, פסילה בפועל לשנים ממושכות, פסילה על תנאי ופיצוי כספי לטובת המתלונן.

 

הסנגור ציין כי הנאשם היה עצור למשך שלושה שבועות, ושהה במעצר בית מלא למעלה משלושה חודשים. עוד הוסיף כי הוא הודה במעשיו עוד במהלך חקירתו והבין את חומרת מעשיו. ואף טען כי עזב את המקום בידיעה כי חבריו שנסעו עמו ברכב המתינו עד שהגיע אמבולנס, וכי לנפגע לא נגרם נזק רב. לפיכך עתר להשית על הנאשם עונש של מאסר בפועל בדרך של עבודות שירות.

 

יש לך שאלה?

פורום נהיגה ללא רישיון, ביטוח או טסט
פורום הזמנה לדין במשפט תעבורה

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, התחשב בית המשפט בהודאת הנאשם בהזדמנות הראשונה, בהליך שיקומו ובקבלת אחריות למעשיו, על כן גזר עליו מאסר בפועל לתקופה של ששה חודשים לריצוי בדרך של עבודות שירות, צו מבחן ועונשים נלווים של מאסר על תנאי, פיצוי כספי לנפגע העבירה בסך 20,000 שקלים ופסילת רישיון נהיגה במשך שנתיים.

 

ת"פ 23796-08-14