הנאשם, רווק כבן 36, פרסם באתרים שונים באינטרנט, בין היתר גם בפייסבוק, תמונות פורנוגרפיות פיקטיביות שערך באמצעות פוטושופ, תוך הדבקת פרצופן של ארבע בנות זוגו לשעבר, ללא ידיעתן וללא הסכמתן. בנוסף פרסם סרטונים שצילם בחשאי, שבהם קיים יחסי מין עם המתלוננות. בית משפט השלום בפתח תקווה הרשיעו בעבירות של פגיעה בפרטיות ופרסום לשון הרע וגזר עליו 9 חודשי מאסר בפועל, 6 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננות בסך של 80,000 שקלים.

 

למרות שנחקר תחת אזהרה במשטרה בעניין זה, הנאשם המשיך לפרסם התמונות הפיקטיביות מספר פעמים ולעתים גם חשף את זהות המתלוננות ותייג את שמן בפייסבוק, לצורך גירויו המיני.

 

אחת מהמתלוננות היתה זוגתו במשך כשבעה חודשים, ומתלוננת נוספת היתה קטינה כבת 17 שנים. הנאשם צילם בחשאי את הנשים במהלך קיום מגע מיני אינטימי ופרסם את הסרטונים באתרי פורנו, תוך חשיפת זהותן. הנאשם הודה במעשים, הורשע בעובדות כתב האישום המתוקן ונשלח לקבלת תסקיר שירות מבחן.

 

מהתסקיר עלה כי הנאשם, ללא עבר פלילי, בוגר 12 שנות לימוד, אשר שירת שירות צבאי מלא ולמד גרפיקה. במהלך השנים האחרונות עבד בחברת תקשורת. הנאשם הודה כי פעל מתוך לחץ וחרדה ודחף בלתי נשלט לפרסם ולהעלות תמונות פורנוגרפיות של בנות זוגו לשעבר, לאחר הפרסום חש תחושה של התעוררות מינית שהובילה לסיפוק מיני, אולם זמן קצר לאחר מכן חש רגשי אשמה.

 

עוד ציין כי לאחר שנחקר במשטרה פנה למרפאה לבריאות הנפש, שם אובחן כי הוא בעל קווי אישיות גבולית על רקע חסך בצרכים התפתחותיים ראשוניים. הוא עבר טיפול פסיכיאטרי במשך שנתיים והטיפול פסק עקב ההליכים המשפטיים ומעצר הבית. קצין המבחן המליץ על שילובו בתכנית טיפולית לעברייני מין, העמדתו בצו מבחן לצד ענישה הרתעתית.

 

המאשימה ציינה כי הנאשם הורשע במסכת עבריינית הכוללת 11 אישומים בגין מעשים חוזרים ונשנים באופן סידרתי ושיטתי. לאורך שלוש שנים פגע הנאשם בערכים חברתיים של פרטיותן, שמן הטוב, שלוות נפשן ובריאות נפשן של המתלוננות. הוא לא ניסה לטשטש את פניהן על גבי התמונות הפורנוגרפיות, אלא הדגיש אותן במתכוון, ואף בחלק מהמקרים תייג את שם המתלוננת בפייסבוק, וגרם בכך עגמת נפש רבה וסבל נוראי.

 

הסנגור הדגיש כי הנאשם סובל מבעיה נפשית ולא ניתן היה לעצור אותו מביצוע העבירות, לאחר שהבין זאת, פנה מיוזמתו לקבלת טיפול. עוד ציין כי הנאשם הודה במשטרה ולקח אחריות על מעשיו ופעל להורדת חלק מהתכנים מהרשת על פי בקשת המתלוננות, עד שנאסרה עליו הגישה לאינטרנט.

 

הסנגור עתר לאמץ את המלצת שירות המבחן ולהשית עליו צו מבחן למשך שנתיים, במהלכן ישתלב בהליך טיפולי. הנאשם הוסיף כי הוא מודע למעשיו ולנזקים שגרם, הביע צער וחרטה ונכונות לפצות את המתלוננות.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות מין ותלונת שווא במשטרה
פורום הטרדה מינית - פגיעה מינית

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים השתכנע בית המשפט כי יש לגזור על הנאשם עונש מאסר ממשי לריצוי מאחורי סורג ובריח לצד פיצוי הולם לנפגעות העבירה ועונשים נלווים. על כן גזר עליו 9 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי למשך שלוש שנים ופיצוי בסך 80,000 שקלים אשר יחולק בין ארבע המתלוננות.

 

ת"פ 33837-09-13