רכב מאזדה שעט ברחובות טירת הכרמל, כאשר הנהגת הצעירה ביצעה מגוון עבירות תעבורה, לרבות העובדה שכלל לא הייתה מורשית לנהיגה, לא צייתה לתמרורים ולא עצרה את הרכב אף ששוטר הורה לה לעצור באמצעות מערכת הכריזה. ביום ג' בשבוע שעבר הטיל עליה בית משפט השלום לתעבורה בחיפה פסילת רישיון לתקופה של שנתיים, מאסר על תנאי של חצי שנה, וקנס בסך של 5,000 שקלים.


תחילה הצעירה בת ה-23 לא עצרה בתמרור עצור. שוטר שהבחין בה כרז לה לעצור, אך במקום לציית להוראותיו היא המשיכה לנסוע במהירות לא סבירה, עקפה מספר רכבים תוך נסיעה על קו הפרדה רצוף, גרמה להולכי רגל שהחלו לחצות את הכביש במעבר חציה לסגת למדרכה כדי שלא להידרס מהרכב, ולבסוף נעצרה רק כשדרכה נחסמה על ידי ניידת. אז התגלה לשוטר שכלל אין לה רישיון ואין לה פוליסת ביטוח בתוקף על השימוש ברכב.


לאור שלל העבירות שביצעה והעובדה שהן מהחמורות שבעבירות התחבורה, טענה המאשימה כי הגיע הזמן להחריף את רף הענישה ולקבוע כי נהג שלא מורשה לנהוג ראוי שיוטל עליו מאסר בפועל, גם אם מדובר בעבירה ראשונה שלו. היא הפנתה לפסיקה שבמסגרתה נקבע כי הפגנת רחמנות כלפי נהגים לא מורשים כמו הנאשמת מהווה הלכה למעשה התאכזרות להולכי הרגל.


מספר העבירות וחומרתן, הנהיגה הפרועה ואי הציות להוראות השוטר, הצביעו על התנהגות עבריינית וחסרת רסן של הצעירה


לעומתה טענה ההגנה כי אין מקום במקרה זה לשלוח אותה למאסר, וביקשה שלא למצות איתה את הדין. היא הודתה בביצוע העבירות ובכך חסכה זמן מבית המשפט, כאשר הנסיבות לכל העבירות שביצעה היו מאחר שקרוב משפחתה לקה בהתקף ולכן היא החליטה לנהוג ברכב של חבר, מבלי להשקיע בכך יותר מדיי מחשבה. לאור זאת ביקשה ההגנה להסתפק בעונש של מאסר על תנאי ופסילה בפועל.


כמו כן הצעירה הודתה שעשתה טעות מרה והביעה חרטה על כך. היא ציינה כי נאלצה לנהוג בשל מצבו הקשה של קרוב משפחתה שלקה בהתקף, וביקשה מבית המשפט להתחשב בה ולהקל בעונש.


ללא ספק, מדובר בעבירות חמורות שביצעה הנאשמת, כך פתחה השופטת את דבריה, אשר מסכנות באופן ממשי את כל עוברי הדרך.

מלבד הסיכון לשלום הציבור, יש גם קושי בתביעת פיצויים עבור נזקי גוף או רכוש כאשר מדובר בנהג שאינו מבוטח עקב היותו בלתי מורשה.
מכלול העבירות מצביעות על התנהגות עבריינית של הנאשמת, אשר נסעה בצורה פרועה ולא צייתה להוראות השוטר, ורק במזל האירוע לא הסתיים בתאונה. היא הוכיחה בעיני השופטת כי היא חסרת רסן וראוי להרחיקה מהציבור על ידי מאסר.

 

יש לך שאלה?

פורום נהיגה ללא רישיון, ביטוח או טסט
פורום פסילת רישיון | שלילת רישיון


עם זאת, מכיוון שהמאשימה ביקשה מבית המשפט עונש של מאסר בפועל רק אחרי שהנאשמת הודתה בכתב האישום, והיות שהודתה בהזדמנות הראשונה ומדובר באירוע יחיד וחריג, קבעה השופטת כי בנסיבות אלה לא נכון לשלוח אותה למאסר מאחורי סורג ובריח. לפיכך הוטלו עליה פסילה לתקופה של שנתיים, מאסר על תנאי לחצי שנה וקנס בסכום של 5,000 שקלים.


פ"ל 121-01-15