רונן בנדל, עו"ד נרשמ/ה כמייצג/ת בהכרעה המשפטית להלן: כתב האישום מייחס למשיב עבירות של איומים, תקיפה סתם, החזקת סכין ופציעה בנסיבות מחמירות.


המשיב הודה בקיומן של ראיות לכאורה, ומטבע הדברים גם בעילת מעצר שהינה סטטוטורית. במאמר מוסגר אציין, הגם שב"כ המשיב ציין בנשימה אחת עם ההודאה בראיות לכאורה, שיש באמתחתו טענות באשר לעוצמת הראיות, שאותן בכוונתו להעלות במסגרת התיק העיקרי, כי גם אלמלא דובר בעילה סטטוטורית, הרי שעל פניו, עובדות כתב האישום ונסיבות ביצוע העבירות המיוחסות למשיב, מעידות על מסוכנות.
מדובר בעבירות אלימות שביצעו לכאורה לאחר תכנון ובתוך שימוש בנשק קר.

 

הצדדים הסכימו כי יינתן תסקיר שרות המבחן בעניינו של המשיב, וזאת בשים לב, לגילו הצעיר ולהעדר עבר פלילי.


זאת, תוך שב"כ המבקשת מציין, כאמור בפרוטוקול הדיון במאותו יום כי עמדת המבקשת הנה עותר אותה עת למעצר עד תום ההליכים וכן ביקש הוא לציין כי לשיטת המבקשת אין כל כרסום לראיות.

 

תסקיר שרות המבחן מיום 4.3.10, כולל המלצה לשחרור המשיב למעצר בית מלא, בפיקוח לסירוגין של אמו ואחיו של המשיב, יחד עם פיקוח שרות המבחן.


חשוב לציין כי על פי האמור בתסקיר, ניתן ללמוד מהתנהגות והתנהלות בעייתית של המשיב, אשר, על פניו, מתקשה לבלום התנהגות אלימה בסיטואציות מסוימות, ראו בהקשר זה את האמור בעיקר בפסקאות 2,3 לתסקיר. המשיב עותר לאימוץ המלצות שרות המבחן, המבקשת מתנגדת.


בחנתי את טענות הצדדים, שבתי ועיינתי בכתב האישום ובתסקיר.


אין להקל ראש, בעבירות המיוחסות למשיב ובהתנהלותו והתנהגותו כפי שהם משתקפים מעובדות כתב האישום, ואני מקווה כי המשיב אכן מבין את חומרת המיוחס לו וכן כי הוא סובל לכאורה מהתנהגות בעייתית הדורשת טיפול


יחד עם זאת, ראיתי בנסיבות העניין, ולו נוכח גילו הצעיר של המשיב והעדר עבר פלילי, ליתן בו אמון זו הפעם ולאפשר לו להשתחרר לחלופת מעצר, מתוך תקווה שלא יפר את האמון שניתן לו וינצל את תקופת מעצר הבית לשתף פעולה עם שרות המבחן והליך טיפולי ככל שיותווה על ידי השרות, למניעת הסתבכויות דומות בעתיד. חשוב לציין כי החלטה זו ניתנת לאחר שהתרשמתי באופן בלתי אמצעי מן המפקחים שהוצעו מטעמו. אין לי ספק בדבר רצונם וכנותם של אלה, לסייע בידי המשיב.


התלבטתי האם די בכנות זו, באשר לא הייתי משוכנעת כי מידת השפעתם במשיב בהווה אפקטיבית לאחר שעזב את הבית והוא חי בגפו בחצי השנה האחרונה, וכן נוכח גילו הצעיר של האח שהוצע כמפקח. זאת, גם על רקע הסתבכויות בעבר, האחת מסוג דומה, והשנייה ברקע של אי ציות לגורמי דרג פיקודי בצבא.


בסופו של יום השתכנעתי כי ניתן לסמוך על המפקחים שהם מבינים את חומרת המצב, וכי לא יהססו מלהתקשר למשטרה במקרה של הפרה והלוואי ולא אתבדה.

 

אשר על כן הנני מורה כי המשיב יוכל להשתחרר בתנאי שיעמוד בתנאי השחרור המצטברים כדלקמן:

 

הפקדת סך של 5,000 ₪ במזומן.


התחייבות עצמית ע"ס 15,000 ₪.


שתי ערבויות צד ג' ע"ס 15,000 ₪ כל אחת אשר תחתמנה על ידי הערבים/ות והמפקחים של המשיב גב' רזינה ודאויקר למקום מעצר הבית, מלבד המשיב והמפקחים יוכלו להכנס רק בני משפחתו של המשיב.


מובהר למפקחים הערבים כי עליהם לדווח מיידית על כל הפרת תנאי מתנאי השחרור וכי אי עמידה בכך עלולה להביא לחילוט הערבויות שתינתנה על ידם.


ניתן בזאת צו פיקוח שירות המבחן למשך 6 חודשים ממועד השחרור.


שירות המבחן מתבקש לבחון את האפשרות לשילובו של המשיב בהליך טיפולי.

 

על המשיב להתייצב לכל דיון שיקבע בעניינו. יציאה לבית המשפט במועד הדיון אליו זומן המשיב כדין, ולפגישות בשרות המבחן תעשה בליווי ופיקוח של אחד הערבים המפקחים הנ"ל והערבויות שניתנו ותחתמנה תשמשנה אף לצורך יציאות אלה.

 

ככל שהמשיב יעמוד בתנאים יוכל להשתחרר.


ככל שהמשיב לא יעמוד בתנאים- הוא יובא לבדיקת ערבויות בפני שופט תורן, ביום 9/3/10 בשעה 08:30.


מובהר למשיב ומובהר אף ל ערבים מפקחים היושבים באולם, כי הפרת תנאי מתנאי השחרור תביא למעצרו של המשיב, הוא עלול להשלח למעצר עד תום ההליכים בתיק העיקרי וכן עלולה המבקשת לעתור לחילוט הערבויות.

 

העתק הפרוטוקול ישלח ע"י המזכירות לשירות המבחן, עוד היום