במכתב דרישה ששלחו עורכי הדין שחר סקברר ונמרוד גרון ממשרד עו"ד סקברר – גרון, מתוארת פרשה מעניינת, על התנהלות תמוהה של משטרת ישראל ושל לשכת הפרסום הממשלתית, שניצלו, על פי הנטען, שוטר צעיר, נאה וייצוגי לצורכי פרסום ללא ידיעתו וללא הסכמתו.


משטרת ישראל, מפרסמת מפעם לפעם, באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית, קמפיינים שונים, ובהם קמפיינים לגיוס שוטרים. קמפיין של המשטרה, שפורסם בשנת 2011 כלל פרסום מאסיבי, על גבי אוטובוסים ברחבי הארץ, בעיתונים יומיים (ישראל היום), ובמנשרים שחולקו לאזרחים במקומות שונים. הקמפיין ארך מספר חודשים, ואת כל הפרסומים עיטרה באופן בולט תמונתו של ה"פרזנטור" שנבחר בקפידה – שלום ויינשטיין.


ויינשטיין הוא בחור צעיר (23), היום מאמן ג'ודו, שבמסגרת שירותו הצבאי הסדיר שירת במשטרה האזרחית כסייר במשטרת ראש העין. במסגרת חזרות לטקס בקורס שח"מ (קורס שיטור) שביצע, צולם ויינשטיין, יחד עם שאר חבריו לקורס. אלא שהתברר שהמשטרה ולשכת הפרסום הממשלתית, חתכו את תמונתו של ויינשטיין מתוך התמונה של משתתפי הקורס, והפכו אותו בעל כורחו וללא ידיעתו לדוגמן שמשמש כפרזנטור של הקמפיין.


ראה במקרה את תמונתו על גבי אוטובוס שנסע לפניו


וינשטיין, נדהם לגלות ביום בהיר אחד כי תמונתו מעטרת את הפרסומים שהופצו בתפוצה נרחבת במסגרת קמפיין הגיוס של משטרת ישראל. כך, בעודו נוסע בניידת במסגרת משמרת, ראה ויינשטיין, לתדהמתו, כי על גבי אוטובוס שנסע לפניו מוטבעת דמותו במסגרת הקמפיין. בירור קצר העלה, כי הפרסום שכולל את תמונתו מופץ גם בעיתונים יומיים ובמנשרים, והכל מבלי שהוא ידע על כך ובוודאי מבלי שהסכים לכך.


במכתב הדרישה ששלח ויינשטיין, באמצעות באי כוחו, דרש ויינשטיין ממשטרת ישראל ומלשכת הפרסום הממשלתית לשלם לו, לצורכי פשרה, פיצוי ושכר ראוי בסך של כ- 200,000 שקלים בגין פרסום תמונתו והפיכתו לדוגמן ופרזנטור בעל כורחו. על פי הנטען, ככל שסכום הפשרה לא ישולם, יגיש ויינשטיין תביעה על מלוא הסכומים להם הוא זכאי.


במכתבם כתבו עורכי הדין סקברר וגרון, למשטרת ישראל וללשכת הפרסום הממשלתית, בין השאר, את הדברים הבאים:


"דומה, כי לא בכדי נעשה שימוש בתמונה של מרשנו במסגרת הקמפיין, שכן מרשנו התברך במראה ייצוגי במיוחד והוא מהווה את ה- "Type Cast" שדרוש לצורך המיוחד של גיוס שוטרים... קשה אפוא להתנתק מהרושם, שהבחירה במרשנו כפרזנטור של המשטרה בעל כורחו וללא ידיעתו, נבעה גם מחיצוניותו, אך גם בהתחשב בגילו הצעיר וממעמדו שאיפשרו לכם, כך כפי הנראה סברתם, לנצל אותו ולעשות בתמונתו שימוש כבשלכם לצרכי פרסום חינם... השימוש בדמותו ובתמונתו של מרשנו... הוא שימוש אסור וחמור שמקים למרשנו עילות תביעה כנגדכם... הדברים חמורים שבעתיים לנוכח מיהות המפרסם ואופי הפרסום. שהרי לא יעלה על הדעת שדווקא משטרת ישראל שאמונה על אכיפת החוק ושמירת הסדר הראוי היא שתפר את החוק ותנצל חייל צעיר לצרכיה...".


במכתבם, הבהירו עורכי הדין סקברר וגרון, כי ככל שהסכום הנדרש לא ישולם בתוך 14 ימים, תוגש כנגד משטרת ישראל וכנגד לשכת הפרסום הממשלתית תביעה לבית המשפט השלום, במסגרתה יעמוד ויינשטיין על מלוא הזכויות, הסעדים והסכומים להם הוא זכאי, סכומים שמוערכים על ידו בסך הגבוה מ- 200,000 שקלים.