אישה נשואה העלתה לפייסבוק תמונה שלה, מתוך מסיבת רווקות בה היא השתתפה, כאשר מצולמת כשהיא לבושה בבגד ים ואוחזת ב"צעצוע מין".

בית הדין קבע שהשתתפות אישה נשואה במסיבת רווקות מלאה פריצות וזימה לא תואמת התנהגות המצופה מאישה נשואה. לכן, ביה"ד קבע שלא מגיעים לאישה כספי הכתובה.

מעשה בבני זוג אשר התחתנו בשנת 2012, והתגוררו בבית הורי הבעל. לאחר מספר חודשים עזבה האישה את הבית ועברה להתגורר בבית הוריה. בתקופה זו נקטה האישה בהליך של הפלה יזומה.


בחודש מאי 2013 בני הזוג השלימו, והאישה חזרה להתגורר בדירה אחרת השייכת לאבי הבעל. מספר חודשים לאחר מכן, הבעל עזב את הבית וחזר להתגורר עם הוריו.


מספר ימים לאחר מכן הגישו הצדדים תביעות הדדיות (ונפרדות) לגירושין. לתביעות הנ"ל כרכו בני הזוג את כלל הנושאים, לרבות רכוש, כתובה ומזונות אישה.

 

האישה צולמה במסיבת רווקות עם בגד ים ו"צעצוע סקס"


הבעל תבע להתגרש. כמו כן, טען הבעל כי לא מגיעים לאישה כספי הכתובה וזאת לאור העובדה שהאשה העלתה לפייסבוק תמונות ממסיבת רווקות בה היא השתתפה כשהיא מצולמת בבגד ים ואוחזת ב"צעצוע" סקס. עוד טען הבעל כי האישה ביצעה הפלה יזומה ללא ידיעתו-דבר נוסף השולל את זכאותה לכספי הכתובה.


האישה, מנגד, טענה שהבעל נהג בה באלימות כלכלית ומילולית. עוד טענה האישה שבעוד שהיא רצתה שלום בית, הבעל הוא אשר עזב את דירת הצדדים ולכן הוא אשם בגירושיי הצדדים.


כמו כן, טענה האישה שלא זו בלבד שבעלה ידע על ההפלה אלא שהוריי הבעל הם שמימנו את ההפלה. לגבי מסיבת הרווקות היא טענה שאין כל פסול בהשתתפותה במסיבת הרווקות.


בית הדין פסק ברוב קולות (שניים נגד אחד) כי התנהגות האישה והשתתפותה במסיבת הרווקות הינה פריצות וכי:


"ללא שום ספק השתתפות במסיבת רווקות בעלי מאפיינים של פריצות ופריקת עול... היא בכלל עוברת על דעת יהודית... כל בעל סביר יתנגד לכך שאשתו הנשואה לו תשתתף במסיבה שכזו, שעצם שמה של המסיבה מסיבת 'רווקות' מצביע על כך שמדובר בפורקן ממוסד הנישואין לזמן המסיבה..."


אחרית דבר, בית הדין הרבני פסק כי התנהגות האישה שוללת את זכאותה לקבלת כספיי הכתובה. ברם, בית הדין חייב את הבעל בתשלום של 10,000 ₪ בגין שווי מחצית תכולת הדירה בה התגוררו הצדדים.


מסקנה: הרשתות החברתיות פותחות אפשרויות בלתי מוגבלות ליצירת קשרים והפקת תועלת. ברם, הן יכולות גם לגרור נזקים לא קטנים. המלצתי היא המלצת חז"ל- "סוף מעשה במחשבה תחילה". כאשר נמצאים במאבק משפטי מעין זה רצוי ומומלץ להפעיל שיקול דעת לפני העלאת תמונה או סטטוס "בעייתי".

 

 


עודכן ב: 30/06/2015