יוסף שלום רב,
מאחר ונפצעת בזמן העבודה הנך יכול לפנות למוסד לביטוח לאומי לצורך הכרה כנפגע בעבודה ולקבל לדמי פגיעה ולקבל שכר על הימים בהם לא יכולת לעבוד עקב הפגיעה.
לשם כך עליך להצטייד במסמכים הרפואיים וטופס ב.ל. 250 מהמעביד.
שים לב, עומדת לך האפשרות לתבוע בנזיקין את המעביד, אך יש לבחון האם האם רשלנות של המעביד במעשה או מחדל גרמו לנזק. אם כן, תקום עילת תביעה נגד המעביד והוא ישלם את מלוא הנזק שנגרם לך.
אם הנזק הינו מינורי היית ממליץ לך לגשת לבית המשפט לתביעות קטנות, ואולם, את הנזק יש להעריך רק כעבור 10 חודשים לפחות מיום הפגיעה.
לעניין ביטוח המעביד, אותך זה לא מעניין אם יש למעביד או אין למעביד ביטוח. את תביעתך אתה מגיש נגד המעביד.
אם יש למעביד אחריות ואין לו ביטוח הוא יישא בתשלום, אך אם יש לו ביטוח זה אומר שחברת הביטוח היא תשלם את הנזק.
בברכה,
משה טייב, עו"ד
לב טייב משרד עורכי דין
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד דיקלה ואנונו
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר