הבנתי שישנו מכון כלשהו לאבחון נפגעי גזזת, רציתי לדעת איך ניתן להגיע לשם ומה צריך להציג. אמי עברה הקרנות לגזזת בילדותה, וסבלה כל חייה מאובדן שערה, בעיות בשיניים ועוד. האם היא צריכה לגשת קודם למכון הזה לעבור שם בדיקות או שהיא צריכה ללכת לביטוח לאומי ישר? אשמח אם תכוון אותנו. הילה
שלום הילה
התביעה אינה מוגשת לביטוח הלאומי אלא התביעה מוגשת למשרד הבריאות שבאזור מגוריה של אמך .לאחר מכן אמך תוזמן להופיע בפני וועדת המומחים שיושבת במרכז הלאומי לגזזת בבית חולים תל השומר ולמסור את עדותה לגבי ההקרנות שהיא קיבלה. במידה ווועדת המומחים תאשר כי היא אכן קיבלה הקרנות היא תוזמן לוועדה רפואית שתבדוק אותה ותקבע את אחוזי הנכות שנגרמו לה כתוצאה מההקרנות.
אבקש לציין כי נזקים בשיניים אינם מוכרים על פי החוק, על אף שידוע הקשר בין ההקרנות לפגיעה בשיניים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
ידין ירון - איריס ירון אונגר ושות` ונוטריון
055-4532750
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
הנכות שנפסקת בוועדות הרפואיות של הגזזת היא על ירידה בשמיעה עקב פגיעה בעצב השמיעה בשל גידול מוח ולכן בד"כ הפגיעה היא רק באוזן אחת. הנכות הנפסקת בוועדות אחרות-לדוגמא נכי צה"ל , שם בדרך כלל המדובר בנזק...
המשך תשובה