אני בן 68 וכחולה פוליו לשעבר (חליתי בגיל 5 ב-1962) אני מתמודד עם בעיות בריאותיות מתחדשות. בילדותי הייתי משותק ברגל שמאל וצלעתי במשך שנים, אבל עם השנים השתפרתי משמעותית ויכולתי לעבוד ולהתפרנס בכבוד. בשנים האחרונות אני חווה החמרה דרמטית - עייפות קיצונית, חולשת שרירים, כאבי פרקים, וקושי גדל והולך בהליכה. הרופא אישר לי שמדובר בתסמונת פוסט-פוליו. בגלל המצב נאלצתי להפסיק לעבוד לפני שלוש שנים ואני מתקיים מקצבת זקנה מינימלית. פניתי לביטוח לאומי לקבלת קצבת נכות אבל הם דחו את הבקשה בטענה שאני לא "נכה חדש". האם חולי פוליו לשעבר זכאים לקצבת נכות? איך אני יכול לערער על הדחייה? אילו מסמכים רפואיים אני צריך?
שלום. התשובה לשאלתך מורכבת. אנא פנה למשרדי בטלפון 03-5229491 או תפנה ל"יד מכוונת " שבביטוח הלאומי שם יסייעו לך ויתנו לך מענה לשאלותיך
שאלו את מנהל/ת הפורום:
ידין ירון - איריס ירון אונגר ושות` ונוטריון
055-4532750
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
עמית שלום, נפגע גזזת שנקבעו לו בין 40%-75% נכות על ידי וועדה רפואית זכאי לקבל מענק חד פעמי של כ-93,000 ש"ח בנוסף מי שיש לו מעל 40% זכאי גם לקבלת קצבה חודשית שהיא נגזרת של גובה האחוזים שנקבעו לו מסך...
המשך תשובה