שלום רב, אבי שהיה חבר קיבוץ נפטר לאחרונה, הותיר דירה בקיבוץ שהיתה בבעלותו. אנחנו שני אחים, שנינו עזבנו לפני שנים את הקיבוץ. מה הזכויות שלנו בבית? אודה לתשובה,
נתי שלום,
היורשים נכנסים בנעלי המוריש כלומר- ככל והנכם היורשים של אביכם המנוח (לפי צו קיום צוואה או צו ירושה) הרי שכל זכות שהיתה לאביכם בקיבוץ הופכת לזכותכם למעט זכות החברות בקיבוץ.
תוכלו לעיין בתקנון הקיבוץ המהווה את החוזה המחייב בין חבר הקיבוץ לקיבוץ וללמוד משם מה הזכויות של היורשים במקרה של פטירה.
ככל ולאביכם המנוח דירה ששויכה לו במסגרת הליכי השיוך בקיבוץ תהפכו לבעלי הזכויות בדירה. אופן מימוש הזכות כפופה לתקנון הקיבוץ.
בברכה,
יעל פרי, עו"ד
מנהלת פורום אגודות שיתופיות, מושבים , קיבוצים ובן ממשיך
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד יעל פרי
055-4532754
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
טלאל שלום, לא ניתן לחייב אותך לחתום על שום מסמך. יחד עם זאת ומאחר בכוונתך להתגורר בקיבוץ נכון יהייה להגיע להסכמות עם הקיבוץ בברכה, יעל פרי , עו"ד מנהלת פורום אגודות שיתופיות, מושבים , קיבוצים ובן...
המשך תשובה