הבנתי שהעברת דירה במתנה לאישה על ידי הבעל פטורה מכל המסים,שבח , רכישה והיטל השבחה. האישה גרה בדירה 40 שנה יחד עם הבעל. 1.כמה זמן נמשך ההליך עד לרישום מלא בטאבו ואילו אישורים נדרשים? 2.האם יש מגבלה על האישה להעביר אחר כך את הדירה לילדים? אלו מסים יש ,אם יש? תודה
אכן העברת זכויות בין בעל ואשה פטורה ממס שבח, אך חל מס רכישה בהתאם לזכויות שיש לאשה בדירות נוספות. מבחינת היטל השבחה רוב הרשויות דוחות במקרה כזה את החיוב בהיטל השבחה, אך מומלץ לבדוק עם הרשות לפני כן. ההליך יכול להיות מהיר אך יכול לקחת גם מספר חודשים בהתאם לקצב עבודה של רשות המסים. מבחינת העברה לאחר מכן אין מגבלה להעברת הדירה לילדים ( תקופות צינון) אך נשאלת השאלה מדוע לא לעשות ישירות העברה לילדים...
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

איתן שלום, שאלתך זהה לשאלה שנשאלה מטה, אשמח להשיב שוב: ככלל, עורכים הסכם/תצהירי מתנה ובהתאמה גם את כל הפרוצדורה הנלווית (לדוג`, דיווח למשרדי מיסוי מקרקעין). לשאלתך בעניין זהות מקבל המתנה : יש הבדל...
המשך תשובה