רכשנו לפני 8 שנים דירה על שם הבת שלנו. היא התחתנה בליווי הסכם ממון המחריג את הדירה. היא רכשה דירה ויכולה למכור את דירתה הקודמת תוך שנה וחצי ולא לשלם מס רכישה. השאלה היא: האם המכירה יכולה להיות ע״י העברה ללא תמורה של שליש מהבית על שם אחיה, שליש על שמנו (ההורים) ושליש ישאר על שמה. מה הדין לגבי מס רכישה כאשר לאח אין דירה ולנו יש דירה נוספת.
שלום רב,
במענה לפנייתכם, ראשית כל על מנת להיות פטור ממס רכישה בדירתה השנייה, הבת שלכם צריכה להיות הבעלים של פחות מ-25% בדירתה הראשונה.
דבר שני גם בהעברה ללא תמורה קיים חובת מס רכישה לתשלום על ידי מקבל המתנה.
כאשר מדובר בדירתו היחידה של מקבל המתנה אז המס רכישה יהיה מופחת ואם לאיו יש חובת מס רכישה מלא.
אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר עבור קבלת פרטים נוספים לעסקה שלכם.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

מייקי שלום, העברת הדירה במתנה ממך לבנך עשויה להיות פטורה ממס שבח ויכול שיחול חיוב של 1/3 מס רכישה - מאחר שלבנך אין דירה נוספת, אזי 1/3 מס הרכישה הינו בהתאם למדרגות דירה יחידה (על כן ייתכן שלא יחול חי...
המשך תשובה