שלום, יש בבעלותי דירה שאינני גר בה, אני רוצה לתת אותה במתנה לשלושת ילדיי. א. האם בפעולת מתן המתנה יש מיסוי כל שהוא ומי צריך לשלם? ב. כשמי מילדיי ירצה למכור את חלקו בדירה, האם יהיה חייב במס שבח? והאם זה משנה אם יש לו או אין לו דירה נוספת? תודה
א. יש פטור ממס שבח. מס רכישה תלוי במצבם של מקבלי המתנה ובשווי הדירה.
ב. יכולים למכור בפטור לאחר 3-4 שנים מקבלת המתנה. תלוי כמובן אם יש ברשותם דירה אחרת.
מוזמן ליצור קשר בכדי לתכנן נכון את המס.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

דפנית שלום, ככלל, על מנת שעסקת המתנה תהא אותנטית ואכן תחשב ככזו שלא ניתנה תמורה כלשהי בגינה, הרי שעליכם לסלק את המשכנתא מהנכס קודם למתן המתנה (הן מבחינת הבנק והן מבחינה מיסויית). מוזמנת ליצור קש...
המשך תשובה