שלום רב, שכיר שפוטר בן 33 עבד כ-8 שנים שכיר. פוטר ופתח עסק. מגיע לו אבטלה 7 חודשים. לשכת התעסוקה החליטו להפנות אותו לעבודה ואמרו שאם יסרב דמי אבטלה יבוטלו. האם עצמאי יכול לסרב להפניית עבודה ולהמשיך לקבל דמי אבטלה?
קטיה,
בשאלתך מדובר בעובד שכיר שבתקופה שבה הוא מבקש לקבל דמי אבטלה, הוא למעשה החל לעבוד כעצמאי. במצב דברים זה, הוא אינו זכאי לגמלה אלא במקרה, אך חסרים עוד פרטים חשובים להבנת התמונה המלאה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד גיא הרשקוביץ
055-4532718
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
היי, תשובה לשאלה הזו תלויה בהסכמות שנכתבו בחוזה. ככלל, פרילנסר לא מחויב לספק שירותי תיקון אחרי סיום העבודה אלא אם כן הוסכם כך מראש עם הלקוח. חשוב לבדוק אם בחוזה יש סעיף שמתייחס לשירותי תיקון או תחזוקה...
המשך תשובה