שלום, אני עובדת בחברה 4 חודשים כפרילנסר במשרדי החברה 9 שעות , אין הסכם ביני לחברה בנוגע להעסקתי , שאלתי היא - ההתייחסות אל הפרילנסר כאל עובד האם תלויה דווקא בהגדרת מעמדו שכזה אם לאו? תודה
מיכל שלום
ההתייחסות אל הפרילנסר כאל עובד לא תלויה דווקא בהגדרת מעמדו כפרילנסר, אלא במערכת היחסים בפועל, בינו לבין המעסיק או לבין הארגון. גם אם נקבע בחוזה שלא קיימים יחסי עובד מעסיק בין הצדדים, ובהתאם לאופי העבודה ותנאי ההעסקה ניתן לדרוש להחיל את חוקי העבודה על שני הצדדים, בכל אופן כל מקרה נבחן לגופו ועל פי נסיבותיו הפרטניות
משכך הנך מוזמן לפנות למשרדנו בדרכים המקובלות לקבלת סיוע
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד גיא הרשקוביץ
055-4532718
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב בהתאם לפסיקת ביה"ד הארצי לעבודה לא כל מי שמוציא חשבונית נחשב פרילנסר וקיימים מבחנים כדי לקבוע האם אכן היה פרילנסר או שהיה עובד שכיר והמעסיק התחמק מתשלום זכויותיו. משאלתך עולה כי בן זוגך עבד ...
המשך תשובה