אני מתחיל לעבוד כספר והוצע לי לעבוד כשכיר או כעצמאי פרילנסר. רציתי לדעת מה עדיף. כשכיר הציעו לי 50 שח לשעה וכפרילנסר 65 שח לשעה
יתרונות של שכיר:
- ביטחון תעסוקתי: עבודה ושכר קבועים.
- זכויות סוציאליות: פנסיה, חופשות, ימי מחלה ועוד.
- פחות התעסקות אדמיניסטרטיבית: המעסיק מטפל בחשבונות, ביטוחים, תשלומים.
- הפרשות לביטוח לאומי: המעסיק דואג להפרשות.
יתרונות של עצמאי:
- הכנסה גבוהה יותר: 65 ש"ח לשעה מול 50 ש"ח לשעה כשכיר.
- גמישות בשעות העבודה: שליטה על הזמן שלך.
- הזדמנויות להרוויח יותר: אפשרות לבחור לקוחות ולמלא ימים בעבודה.
- הוצאות מוכרות: אפשר להכיר הוצאות שיקטינו את המס.
מה לקחת בחשבון:
- הוצאות עצמאי: ביטוח לאומי, פנסיה, יועץ מס ועוד.
- הכנסה לא יציבה: תלויה בלקוחות ובתקופות עבודה.
- הזדמנויות להתרחבות: אפשרות להרחיב את העסק כעצמאי.
סיכום:
אם אתה מחפש יציבות ותנאים סוציאליים, שכירות עשויה להתאים יותר. אם אתה מוכן לקחת יותר אחריות ולהרוויח יותר, להיות עצמאי יכול להיות עדיף.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד גיא הרשקוביץ
055-4532718
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מיכל שלום לא ברור מדבריך מהות הקורס הדיגיטאלי ? האם מהות עניינו ותוכנו נוגע רק לנשים ? האם רק בענייני נשים ובקשר אליהם ? האם עניינו ייחודי רק לנשים בלבד ? , לא ברור באיזה אופן ובאיזה דרך ואמצעי רו...
המשך תשובה