שלום, הבניין בו אני גר עובר תמ"א 38. במקביל, אני מתכנן לבצע שיפוץ בדירתי. בתוך קירות הדירה עוברת צנרת ביוב ישנה, ואני מעוניין להתחבר לצנרת החדשה של הדירות החדשות (בלי להזיז או להוציא את הצנרת הישנה מדירתי, פשוט להתחבר למקום אחר). שתי שאלות: 1. האם מותר לבצע זאת? 2. לאחר ההתנתקות מהצנרת הישנה - האם במידה ובהמשך תהיינה הוצאות בגין תיקוני הצנרת הישנה - אוכל להמנע מתשלום וגם לקבל החזר על הוצאות שיהיו לי לצורך השבת המצב לקדמותו במידה ותיקון כזה ידרוש עבודות בתוך דירתי? תודה
שלום רב,
כעיקרון שיפוץ פנים של הדירה מותר אך צריך להיות מתואם מול היזם שמבצע את הפרויקט.
בכל הנוגע לשאלתך השנייה, הרי שהחזר הוצאת איני סבור שיהיה מגיע לך במקרה הנ"ל, כי בכל מקרה בתמ"א העבודות הנדרשות בהתאמה של החדש לישן אינן כוללות אינסטלציה בתוך הדירה
בברכה
גיא פרבמן עו"ד ונוטריון
גיא פרבמן משרד עורכי דין ונוטריון
שאלו את מנהל/ת הפורום:
נריה כהן, עו"ד
055-4532856
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

התשובה היא מה סוכם ונחתם בינך ובין היזם. ייתכן וחל עליך התיקון לגבי זכויות קשישים וייתכן שלא. את זה עליך לבדוק בנפרד לפי מועד בו נחתמה עסקת התמ"א הראשונה בבניין, כלומר המועד בו חתם הדייר הראשון על ה...
המשך תשובה