בתכנית יזם לבצוע תמ"א 38 - האם חל הכלל שהתוספת אמורה להיות פחות או יותר ביחס לגודל של הדירה. היתכן שדירה גדולה של 100 מ"ר תקבל 20 מטר או פחות ודירה בת 40 מ"ר תקבל גם היא 20 מ"ר. זה פער גדול, האם בגינו ניתן לסרב לתמ"א, האם יעמוד במשפט של המפקחת? האם נהוג שקבלן התמ"א יתן פיצוי במקרה כזה?
שלום רב,
כעיקרון המנגנון המקובל בתמ"א 38 הינו הרחבה זהה נומניאלית לכל דירה.
המלצתי לבחון נקודתית בבניין מה המשמעות היה והתוספות יהיו על בסיס אחוזים כמה הדירות הגדולות יקבלו ומה יקרה עם הדירות הקטנות סבורני שבמרבית הפעמים שתבחן את הנושא תופתע לגלות שדירתך אותי תגדל בתוספת של מטר או שניים ואילו הדירות הקטנות יפחתו בשיעור גדול יותר מה שעלול להביא אותן דירות להתנגד לתהליך.
בברכה
גיא פרבמן עו"ד ונוטריון
גיא פרבמן משרד עורכי דין ונוטריון
שאלו את מנהל/ת הפורום:
נריה כהן, עו"ד
055-4532856
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

בדרך כלל היטל ההשבחה אמור להיות משולם כבר בעת מתן היתר הבניה ע"י היזם.במקרים מסוימים ניתן לדחות חלק מהיטל ההשבחה תוך התחייבות למגורים של 4 שנים (לא השכרה). עליך לבדוק מול הרשות המקומית/ועדה מקומית את...
המשך תשובה