שלום רב, אנחנו גרים בקומת קרקע ורציתי לשאול האם מותר במסגרת תמא 38 א לבטל חלק מגינה משותפת בכניסה לבניין ולבנות שביל כניסה שצמוד לחלונו של הדירה. אנחנו לא מעוניינים בהליך כזה שכן זה יפגע באיכות החיים באופן משמעותי. האם ניתן להתנגד לכך והאם זה נחשב לטענת התנגדות סבירה?
שלום,
החוק מאפשר ״סיפוח״ חלקים מהרכוש המשותף לטובת הרחבות והתקנת חניות. הפסיקה הרחיבה את סמכויות המפקח על המקרקעין בעניין זה. ניתן להתנגד לכל תוכנית שמוגשת אולם כדאי מאוד להיוועץ בבעל מקצוע איכותי על מנת למנוע התנגדות סרק. רצוי כמובן לנסות ולהידבר ולהראות ליזם כי קיימת אלטרנטיבה תכנונית אחרת, לא פחות טובה, אשר פוגעת פחות בבעלי דירת הקרקע (ככל שקיימת כזו). בברכה. עו״ד דן הלפרט
שאלו את מנהל/ת הפורום:
נריה כהן, עו"ד
055-4532856
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

לא הצגת את עצמך אם אתה בעלים של דירה ישנה רוצה למכור, אין בכלל בעיה אם אתה מתעניין ברכישה של דירה כנ"ל- אתה אמור לשלם לפני פנקס שוברים ולקבל ערבות/פוליסת ביטוח עפ"י החוק- לא אמורה להיות בעיית בטחונו...
המשך תשובה