יש לי דירה בבנין העומד בפני תמא 38 א. הדירה מושכרת וכרגע ריקה כאשר אני מודיעה לדיירים פוטנציאלים כי פרוייקט תמא יתכן בבנין הם מבקשים הנחה בשכד או פיצוי אחר. הקבלן אינו מוכן להשתתף בשכד במהלך הבניה וההנחה יוצאת מכיסי. האם יש דרך לאלץ אותו להשתתף? מה קורה אם דייר , בעל דירה, אינו יכול לסבול את האבק והלכלוך (למשל התקף אסתמה בעקבות התנאים). האם ניתן לאלץ את הקבלן לשלם לו שכד?
שלום רב,
היזם צודק בעובדה הפשוטה שאינו מוכן להשתתף בעלויות דמי השכירות וזאת מהסיבה שרשות המסים לא מכירה בתשלום דמי השכירות כהוצאה מוכרת והמשמעות שיש כאן הטבה שחייבת במס.
משפטית לא ניתן לחייב את היזם לשאת בעלויות הנ"ל
כמו-כן במאמר מוסגר יש לזכור שבסיום התהליך דמי השכירות שלך יעלו באופן משמעותי עקב ביצוע הפרויקט.
בברכה
עו"ד גיא פרבמן
גיא פרבמן משרד עורכי דין
שאלו את מנהל/ת הפורום:
נריה כהן, עו"ד
055-4532856
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אם זכויות החכירה עם ממדינת ישראל/ קק"ל/רשות הפיתוח- לא אמורה להיות בעיה. עליכם לבצע הקנית בעלות כלומר לשדרג את המעמד שלכם מחוכרים לבעלים. ואם הסכם החכירה שלכם הינו מחברה אחרת עליכם לבדוק את הזכויות מ...
המשך תשובה