לפי בירור מול קבלנים לענין תמא 38/2 אכן לא צריך 100% אך בפועל היו קבלנים עד לא מזמן לפחות שאילולא הסכמה גורפת לא יכניסו עצמם לתהליך (תביעה משפטית שתעכב את ההליך וכו') שאלתי: האם גם לענין תמ"א 38/1 למיטב ידיעתך ידוע שצריך רוב 67%, האם במקרה כזה יוכל הקבלן להתחיל בתהליך מבלי להיגרר לעיכובים משפטיים תחילה כמו בתמא 38/2 או שגם בהליך זה אומרים הקבלנים תכל'ס ללא הסכמה גורפת ההליך מבוטל ?אבי
שלום רב,
כעיקרון יזמים מבצעים פרויקטים גם ברוב שאינו 100% בפרויקטים של תמ״א הרחבה וחיזוק ההליך מורכב ומצריך פנייה למפקחת אך יזמים אינם נרתעים ומבצעים את הפרויקט בכפוף לאישור המפקחת.
בתמ״א 38 הריסה נכון שהרוב הדרוש הינו 80% אך התיקון לחוק נכנס רק ביוני 2012 ורק לאחרונה נתקלתי ביזמים שנכנסו להליך למרות שאין הסכמה של 100%
בכול מקרה כל פרויקט הינו לגופו וכנ״ל גם לגבי כל יזם
בברכה
עו״ד גיא פרבמן
גיא פרבמן משרד עורכי דין
שאלו את מנהל/ת הפורום:
נריה כהן, עו"ד
055-4532856
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

לשאלתך הראשונה- עיריה לא "חייבת" להכריז הליך הכרזה נעשה מול הרשות להחדשות עירוני ולא מול העיריה ולשם כך יש דרישות שונות. אחת מהן זה מסמך ממהנדס העיר לשאלת השניה- אפשר לבנות בניין גם ללא קשר לתמ"א. א...
המשך תשובה